زوج درمانی عاملی برای استحکام خانواده‌هاست

مراجعه به مشاوران خانواده و زوج درمانی عوامل مهمی در استحکام روابط میان زوجین و کاهش اختلافات است.
محمدرضا نظامی روانشناس خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: سیر صعودی آمار طلاق در جوامع به علت‌های مختلف دلیل بر افزایش نقش مشاوره‌های پیش از ازدواج و زوج درمانی بوده که باعث کاهش مشکلات و اختلافات زوجین شده که در کاهش آمار طلاق بسیار مؤثر است.

وی افزود: شناسایی زوجین و بررسی ویژگی‌های شخصیتی آنان و انجام تست‌ها و مصاحبه‌های مختلف اولین گامی بوده که توسط روانشناس بر آن‌ها انجام شده همچنین شیوه‌های مختلف فرزند پروری نیز در این مشاوره‌ها مورد اهمیت قرار می‌گیرند.

نظامی در خصوص راهکارهای پیشنهادی مشاوران خانواده برای زوجین ادامه داد: آموزش گفت‌وگو و تعامل میان آن‌ها حل تعارضات در زمینه‌های مختلف نظیر مذهبی و تحصیلی، روان درمانی اختلالات روحی، آموزش بیان صریح انتظارات از یکدیگر، دستیابی به تصور واقعی از خود و همسر، آگاه سازی از عواقب طلاق، آموزش مهارت‌های تفاهم و سازگاری، ترویج تکنیک‌های شاد زیستن و احترام به عقاید یکدیگر و... از جمله آموزش‌های ارائه شده توسط مشاورین است.

این روانشناس در پایان اضافه کرد: همچنین کمک به حل اختلافات و آزردگی‌های گذشته و بازسازی اعتماد و احترام متقابل میان زوجین به علت‌های مختلف از جمله دخالت اطرافیان، عدم روابط صحیح زناشویی، ترک عادات نامناسب، خیانت، عدم اعتماد به یکدیگر نیز در این  مشاوره‌ها بررسی و راهکارهای مختلف به آن‌ها ارائه خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.