کوربین: انگلیس از دخالت های نظامی اش درس عبرت نگرفته است

رهبر حزب اپوزیسیون انگلیس از این که مقامات دولت از دخالت های نظامی اخیر خود درس عبرت نگرفته اند، آنها را به باد انتقاد گرفت.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، جرمی کوربین رهبر حزب مخالف دولت انگلیس در جلسه مجلس عوام گفت حزب کارگر از افزایش بودجه با هدف تقویت نیروهای امنیتی برضد تهدید تروریسم حمایت می کند و این سوال را مطرح کرد که انگلیس چه درسهایی از درگیری های نظامی گذشته خود گرفته است.

کوربین گفت ما در حال حاضر طبیعتا متمرکز بر تهدید های فوری هستیم که با آنها روبرو هستیم با این حال نا امید کننده است که تحلیلهای کافی درباره راهبرد امنیت ملی و تهدید های جهانی که کشور انگلیس و مردم همه جهان با آن روبرو هستند وجود ندارد.

نابرابری، فقر، بیماری، نقض حقوق بشر، تغییرات جوی، آب و امنیت قضایی و البته انتقال سلاح و پولهای غیر قانونی گروههایی نظیر داعش را قادر ساخته است به فعالیت خود ادامه دهند یا حتی رشد کنند.

این درحالی است که دولت پیش از حملات پاریس سخن از کاهش حقوق و دستمزد نیروهای امنیتی می کرد. با این حال در طرح های دولت برای افزایش بودجه نظامی و نیز کاهش حقوق و دستمزد نیروهای امنیتی تضاد وجود دارد. دولت درحالی برای دستمزدهای نیروهای مسلح سقف تعیین کرده است که امروز قاطعانه از افزایش بودجه نظامی سخن می گوید.

در حال حاضر نگرانی های زیادی در این باره وجود دارد که انگلیس چه درسهایی از درگیری های نظامی گذشته خود گرفته است. آیا این مسئله را در آستانه انتشار گزارش دوباره تحقیقات درباره جنگ عراق مد نظر قرار خواهد داد.

واکنش نخست وزیر انگلیس به گزارش ماه اخیر سازمان ملل درباره اینکه همه طرفها در لیبی همچنان در حال نقض قوانین بین المللی هستند و داعش کنترل خود را بر مناطق مرکزی لیبی افزایش داده است و اعدام های خودسرانه صورت می دهد، سر می برد و عضو قطع می کند، چیست؟

هفته گذشته یکی از اعضای مجلس عوام انگلیس در مطلبی نوشت که انگلیس نتوانسته است از لیبی حمایت موثری صورت دهد و ما باید از اشتباهات خود درس بگیریم . انگلیس چه درسی از دخالت نظامی در لیبی گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.