پدر عامل مهمی در رشد روانی کودک

نحوه صحیح رفتار پدر با فرزندان عامل مهمی در رشد روانی کودک است.
محمود بیات روانشناس عمومی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عنوان کرد: روابط پدر با فرزندان خصوصا دختران بسیار مهم بوده و هر چه این رابطه صمیمانه و نزدیک‌تر باشد، سن بلوغ آن‌ها کاهش و در افزایش رشد روانی صحیح کودک موثر خواهد بود.

وی گفت: پدر برای دختر خود مانند کسی بوده که میان فرزند و مادرش جدایی انداخته بدین معنی که مادر، فرزند را به دنیا آورده و پدر دنیا را به او شناسانده و در واقع حامی کودک در رشد شکوفایی توانایی‌ها و فعالیت‌های اجتماعی او است.

این روانشناس در ادامه افزود: شناخت نیازها و انتظارات فرزندان خصوصا دختر توسط پدران، ایجاد رابطه کلامی صمیمانه با او، همکاری و شرکت در تفریحات وسرگرمی‌های فرزندان و افزایش عزت نفس با سپردن مسئولیت‌های متفاوت ولی در حد توان به آن‌ها از جمله کارهایی بوده که پدران با راعایت این موارد می‌توانند در ایجاد رابطه دوستانه با فرزندان نقش مهمی داشته باشند.

بیات در پایان تصریح کرد: رعایت احترام به مادر و جلوگیری از ایجاد تنش و بحث‌های تند با او در حضور کودکان از نمونه‌هایی بوده که به فرزند خصوصا دختران، نحوه صحیح رفتار با همسران خود در آینده را نیز به طور غیر مستقیم آموزش می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.