عملکرد گرانترین مربیان لیگ پانزدهم

سه مربی کروات لیگ برتر، نتوانسته‌اند انتظارات هواداران را بر آورده کنند.
به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، لیگ پانزدهم درحالی از هشت مرداد‌ آغاز گردید که باز هم مربیان کروات در لیگ برتر کشورمان حضور داشتند و از آنها انتظار می‌رفت تا بتوانند نتایج خوبی را کسب کنند.  
 
برانکو ایوانکوویچ و دراگان اسکوچیچ 2 مربی اهل کرواسی بودند که لیگ پانزدهم را آغاز و در هفته دوازدهم نیز استیماچ به ویچ‌های کروات اضافه شد. 
 
 
در ابتدا فصل زمانی که قرار داد مربیان لیگ برتر منتشر شد و در صدر آن سرمربی پرسپولیس با یک میلیارد و 820 میلیون تومان و اسکوچیچ با یک میلیارد و 500 میلیون تومان قرار داشتند، انتظار آن می‌رفت تا آنها نتایج خوبی را کسب کنند، اما این اتفاق رخ نداد و این مربیان به همراه تیم‌هایشان حال و روز خوبی را سپری نمی‌کنند.  
 
سرخ پوشان پایتخت با هدایت مربی میلیاردی خود با کسب 19 امتیاز هم اکنون در رده هشتم جدول حضور دارد و این اتفاق در حالی رخ داده است که کارشناسان پرسپولیس را در پیش فصل یکی از ارکان قهرمانی محسوب می‌کردند.  
 
حال این تیم با کسب 5 برد، چهار مساوی و چهار شکست در رده هشتم جدول حضور دارد و تمام تلاشش را می‌کند تا پس از حذف از جام حذفی بتواند با قرار گرفتن در رده بالایی جدول، سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.  
 
سرخ پوشان پایتخت در دو هفته پایانی نیم فصل، می‌بایست در هفته چهاردهم به مصاف گسترش فولادتبریز برود و هفته پایانی نیم فصل نیز میهمان راه آهن است.  
 
*دراگان اسکوچیچ:  

 
دومین مربی گران قیمت لیگ، پس از کسب نتایج درخشان همراه با قوی‌های انزلی، فصل گذشته به فولاد پیوست و با وجود مشکلات فراوان موفق شد سرخ‌های جنوب کشور را در لیگ چهاردهم به رده پنجم جدول برساند.  
 
حال دراین فصل شانس یار اسکوچیچ و فولادی‌ها نبوده است و این تیم تنها با کسب 9 امتیاز از سیزده دیدار در رده چهاردهم جدول قرار دارد.  
 
این تیم پس از حذف از جام حذفی توسط استقلال تهران، نتایج خوبی را در لیگ نیز کسب نکرده است و با تنها 2 برد، 3 مساوی و 8 شکست به یکی از فولادهای ضعیف تاریخ لیگ برتر بدل شده است.  
 
اما نکته جالب آن است که هر چند این 2 مربی در لیگ پانزدهم موفق عمل نکرده‌اند و نتایج ضعیفی را کسب کرده‌اند، اما باز هم اعتماد مدیران باشگاه‌ها به مربیان کروات پا بر جا است و پس از اخراج فرکی از سپاهان مدیران این باشگاه استیماچ را جایگزین وی کردند.  
 
پس از آمدن این مربی به کشورمان، سپاهان موفق شد مقابل نفت تهران پیروز شود و پس از 6 هفته طعم پیروزی را بچشد، اما شوک استیماچ به زرد پوشان دیار نصف جهان تنها یک هفته اثر داشت و پس از آن، با دو شکست متوالی در لیگ و جام حذفی بار دیگر اعتراض هواداران این تیم بلند شد.  
 
حال باید دید، آسیا پس از کسب نتایج ضعیف مربیان کروات، باز هم مدیران و مسئولان ورزش اعتماد خود را پا بر جا نگه می‌دارند یا به فکر اعتماد به مربیان جوان ایرانی هم خواهند بود؟  
 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.