بدنسازی‌های ضعیف در فوتبال ایران

بازیکنان در تیم‌های ایرانی، اواخر لیگ دچار افت بدنی می‌شوند، اکنون این علامت سوال ایجاد می‌شود که علت این اتفاق چیست؟
به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، چند سالی است که تیم‌های ایرانی در اواخر فصل با مشکلات بدنی مواجه می‌شوند و این موضوع سبب شده است تا بازیکنان تیم‌ها با نزدیک‌شدن به روزهای سخت فوتبال دچار مصدومیت‌های پی‌در‌پی شوند و اصلی‌ترین دلیل آن نیز مشکلات بدنسازی است.

در بیشتر مواقع تیم‌های کشورمان همزمان در 3 جبهه لیگ قهرمانان آسیا، جام حذفی و لیگ برتر شرکت می‌کنند و در بعضی از مواقع نیز فاصله بازی‌ها از یکدیگر تنها به 3 روز می‌رسد که این موضوع از دید مربیان داخلی یک معضل محسوب می‌شود و دلیل آن نیز بدنسازی ضعیف است در حالی که در کشورهایی مانند اسپانیا، انگلیس، آلمان و دیگر کشورها امری طبیعی محسوب می‌شود.

  

 
مشکل اصلی مصدومیت‌ها در فوتبال کشورمان 2 دلیل دارد.

1-بدنسازی ضعیف   2- تعطیلات پی‌در‌پی
 
1-بدنسازی ضعیف
 
شاید یکی از پراهمیت‌ترین رکن‌های فوتبالی در جهان، بدنسازی در پیش فصل است که در فوتبال دنیا نقش بسزایی دارد و متاسفانه در باشگاه‌های ایران این امر را جدی نمی‌گیرند و این موضوع سبب می‌شود تا باشگاه‌ها در اواخر فصل با مشکلات بدنی روبرو شوند.

همچنین نکته دیگر آن است که در برخی تیم‌ها کارهای بدنسازی را افراد غیر فوتبالی انجام می‌دهند و دلیل آن نیز نبودن بدنسازی‌های باکیفیت در فوتبالمان است.

البته این نکته را باید اظهار کرد: که دیگر نتیجه نگرفتن مربیان ایرانی و ربط آن به دیر شروع کردن تمرینات، امری طبیعی شده است و مدیرعاملان نیز با تایید این صحبت‌ها، حمایت اشتباه خود را از مربیان ادامه می‌دهند.

دلیل دوم افت بدنی تیم‌ها در اواخر فصل تعطیلات پی‌در‌پی لیگ است که سبب شده تیم‌ها در هر بار تعطیلی لیگ با برگزاری دیدارهای دوستانه سبب می‌شود این تیم‌ها  بازیکنانشان دچار مصدومیت شوند و تمام فصل را از دست دهند، مانند عبدالهادی خنیفر که در دیدار دوستانه استقلال خوزستان مقابل شهرداری ماهشهر از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شد و ادامه لیگ پانزدهم را از دست داد.

همچنین از دیگر نکات مصدومیت و فشار زیاد وارد شده بر بازیکنان در اواخر فصل، نداشتن بازیکنان ذخیره مناسب است، در 3 ماه پایانی سال و زمانی که دیدارهای آسیایی برای نماینده‌های کشورمان آغاز می‌شود و زمان دیدارها از یکدیگر بسیار کم است، تیم‌ها فرصت ریکاوری کردن بازیکنان خود را ندارند و مجبور می‌شوند از بازیکنان اصلی خود در تمامی بازی‌ها استفاده کنند و پس از 3 یا چهار بازی پی‌در‌پی بدن بازیکنان تحلیل و دچار افت بدنی شدیدی می‌شود که همین موضوع مصدومیت‌های شدید بازیکنان را در اختیار دارد.

حال باید دید چه زمانی مربیان، اهمیت تمرینات پیش فصل را درک می‌کنند و برای تحلیل نرفتن بدن بازیکنانشان در اواخر فصل چه تمهیداتی را اندیشه می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.