العالم: توسعه جزایر ایران، عامل نگرانی رقبای منطقه‌ای

شبکه العالم در گزارشی اعلام کرد: توسعه جزایر ایران در خلیج فارس در زمینه بازرگانی و گردشگری، موجب ایجاد نگرانی در کشورهای منطقه شده است.
العالم: توسعه جزایر ایران، عامل نگرانی رقبای منطقه‌ایبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه خبری العالم گزارش داد: توسعه جزایر ایرانی در خلیج فارس موجب نگرانی رقبای منطقه ای شده است.

در این گزارش اعلام شد: طرح های توسعه جزایر ایران در خلیج فارس به ویژه در زمینه بازرگانی و گردشگری موجب نگرانی رقبا خصوصاً در کشورهای منطقه شده است. جزایر ایران در جذب گردشگران و سرمایه گذاران داخلی و خارجی نسبت به جزایر دیگر در این منطقه برتری یافته است.

 


علی فنیش، خبرنگار این شبکه ،در گزارش خود گفت: دولت های ایران طی دو دهه اخیر و خصوصاً دولت فعلی تلاش های زیادی برای توسعه جزایر ایران در خلیج فارس به خرج داده اند تا بتوانند گردشگری و تجارت را رونق ببخشند و زمینه صادرات کالاهای داخلی را در حوزه های گاز و نفت و تجهیزات پزشکی و درمانی از این جزایر فراهم کنند. از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته برای توسعه جزایر ایران، تصویب قانون مناطق آزاد اقتصادی با هدف تسهیل سرمایه گذاری و تجارت در این مناطق است.

 توسعه این مناطق موجب نگرانی کشورهای منطقه شده است. ایران در برخی دوره ها توانسته است از دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس پیشی بگیرد. ایران براساس برنامه توسعه خود قصد دارد تا سال 2015، تعداد گردشگران را به 20 میلیون نفر در سال برساند.

جمهوری اسلامی ایران تأکید می کند که رسیدن به این هدف جز با مورد توجه قرار دادن مناطق آزاد اقتصادی نظیر کیش و قشم و چابهار و هرمز و... امکان پذیر نخواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.