افتخاری بزرگ در انتظار یخ‌نوردی ایران

بازی‌های المپیک زمستانی اسفند سال جاری در ایتالیا برگزار خواهد شد و یخ‌نوردی از ایران به این رقابت‌ها اعزام می‌شود.
رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،‌بیان کرد:‌ بازی‌های المپیک زمستانی از اسفند سال جاری در ایتالیا برگزار خواهد شد با توجه به سهمیه‌ای که برای کشورمان در نظر گرفته شده است یک یخ‌نورد با همراه و با هزینه فدراسیون به این رقابت‌ها اعزام خواهد شد.

وی تصریح کرد:‌برای این مسابقات از هر قاره یک کشور سهمیه داده شده است که در آسیا این سهمیه بین کره و ایران تقسیم شده است.


زارعی در ادامه گفت:‌این انتخابات به دلیل حضور یخ‌نوردان در رقابت‌های بین‌المللی و حضور 12 نفره این ورزشکاران در کروف روسیه صورت گرفته است.

وی یاد‌آور شد: ما منتظر اعلام رسمی این موضوع از طرف مسئولان برگزاری مسابقات المپیک و ابلاغ به کمیته ملی المپیک هستیم.

زارعی گفت: برای انتخابات فرد اعزامی به المپیک همایش را برگزار و استعداد‌یابی خواهیم کرد و یخ‌نوردی انتخاب و رهسپار المپیک خواهد شد. این سهمیه در رده جوانان بدست آمده است.

**همایش روز جهانی کوهستان در تهران 

به مناسبت 20 آذر ( 11 دسامبر ) روز جهانی کوهستان مراسمی برای گرامی‌داشت این روز، همایشی با حضور مسئولین وزارت ورزشی هیئت تهران، فدراسیون و سازمان محیط زیست روز گذشته در تالار سرو سازمان محیط زیست در پارک پردیسان تهران برگزار شد.

رئیس فدراسیون در این خصوص گفت: هر‌ساله به مناسبت این روز مراسمی برگزار می‌شود. امسال نیز بر‌اساس این سنت برنامه‌ای انجام شد که در این مراسم احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش شیخی رئیس اداره کل محیط زیست وزارت ورزشی،‌ دبیری نماینده ابتکار حضور داشتند و همچنین نماینده فائو یکی از سخنرانان این برنامه بود.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد:‌این مراسم با همت فدراسیون کوهنوردی وزارت ورزشی و هیئت کوهنوردی تهران انجام شد و از عبد‌الله اشتری پیشکسوت کوهنوردی و فعالین محیط زیست تجلیل شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.