جنگلی سرسبز در پاییز برگ ریزان شرق کرمان

پاییز روزهای پایانیش را می گذراند و فردا فصل زمستان آغاز می شود، این در حالیست جنگل های منحصر به فردی در شرق استان کرمان وجود دارند که سر سبزی خاصی به منطقه داده اند.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ جنگل کهور منحصر به فرد ایرانی که در شهرستان ریگان وجود دارد به کویر خشک این خطه، سر سبزی خاصی بخشیده است .

این جنگل کهور منحصر به فرد ایرانی مسافران خسته کویر را به سمت خود می کشاند به طوریکه چند دقیقه ای را در کنار این درختان به استراحت می پردازند.

کویر لوت درحالی بخش شرقی کرمان را در برگرفته است که وجود برخی از گونه های طبیعی در قلب این کویر از جمله جنگل بزرگ کهور خلیج عمانی همچون معجزه ای باور نکردنی می ماند که موجب تداوم حیات بسیاری از حیوانات در معرض انقراض در کویر شده است.

گفتنی است جنگل کهوری 296روستا را از هجوم شن‌های روان نجات می دهد. 

این جنگل کهور منحصر به فرد ایرانی که در حاشیه روستاهای شهرستان و مزارع ریگان قرار دارد در این روزهای آخر پاییزی سرسبزی خاصی به منطقه بخشیده است.

قسمتی از وسیعترین ذخیره گاه جنگل های کهور ایرانی در شرق کرمان و در حاشیه کویر خشکیده لوت، به دلیل خشکسالی و هجوم شن های روان در حال نابودی است، این امر در حالی رخ می دهد که این جنگل انبوه در کنار کویر لوت از مهمترین منابع گیاهی منطقه محسوب می شود و پناهگاه بسیاری از حیوانات و گونه های در معرض انقراض است.

ازسوی دیگر وجود این جنگل ها تنها دلیل ادامه حیات و جلوگیری از توسعه بیابان در شرق استان کرمان محسوب می شوند.

ایان ذکر است بادهای 120 روزه سیستان و طبیعت سخت منطقه در صورت تخریب این جنگل ها موجب توسعه بیابان ها به روستاهای و  شهرهای اطراف و جلوگیری از ادامه فعالیت حیاتی در منطقه می شود و در حقیقت کویر لوت بخشی از جنگل های مهم منطقه را در خود می بلعد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.