زمان استاندارد ویزیت پزشکان برای هر بیمار چقدر است؟

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی از زمان استاندارد ویزیت پزشکان برای هر بیمار طبق مصوبه تعرفه سال 94 خبر داد.
دکتر جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور درباره زمان استاندارد ویزیت پزشکان گفت: استاندارد ویزیت در مصوبه تعرفه سال 94 هیئت وزیران برای تعرفه‌های خدمات پزشکی آمده است. این استاندارد برای ویزیت پزشکان عمومی 15 دقیقه، پزشکان متخصص 20 دقیقه، پزشکان فوق تخصص 25 دقیقه و برای روان‌پزشکان نیز 30 دقیقه تعیین و به همه مراکز درمان ابلاغ شده است. 

دکتر جهانگیری ادامه داد: این زمان‌ها برای اولین ویزیت تعیین شده تا پزشک زمان کافی برای دریافت شرح حال از بیمار داشته باشد این زمان بر اساس نوع و شدت بیماری می‌تواند اندکی تغییر کند، برای مثال کسی که به علت پا درد بر اثر ضربه مراجعه می‌کند نسبت به فردی که علت بیماری نامشخصی دارد زمان کمتری برای بررسی و معاینه می‌خواهد‌. همچنین بیماری که برای چندمین مرتبه به پزشک مراجعه می‌کند در هنگام مراجعه، پزشک معالج با علم به وضعیت بیمار زمان ویزیت را به بررسی شرح حال و تجویز داروهای جدید می‌پردازد.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور در پایان خاطر نشان کرد: مراکز دولتی و خصوصی ملزم به پیروی از این زمان‌ها برای اولین ویزیت بیمار هستند این زمان‌ها بصورت میانگین اعلام شده تا برای مثال پزشک عمومی بتواند حداکثر 8 بیمار و پزشک متخصص 6 بیمار در ساعت و تخصص‌های دیگر به مراتب کمتر بیماران را مورد ویزیت قرار دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.