خداحافظ مدرسه، خداحافظ نیمکت ها

14 هزار دانش آموز فارسی درس و مدرسه را رها کرده اند.
 از شیراز؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: از سال 86 تاکنون 14هزار دانش آموز دراین استان  ترک تحصیل کرده اند.

 


آذری، بی میل بودن معلمان برای تدریس در روستاها و مناطق محروم استان را از مشکلات آموزش و پرورش در این مناطق دانست و گفت:  بیشتر این دانش آموزان  روستایی هستند. نداشتن تناسب حقوق و مزایای معلمان در روستاهای  دور افتاده در مقایسه با معلمانی که در شهر تدریس می کنند باعث شده  آنها تمایلی برای تدریس در روستاها نداشته باشند. 

وی گفت: بهترین راه مقابله با ترک تحصیل دانش آموزان بویژه در روستاها تخصیص ردیف بودجه برای دانش آموزان روستایی است که این موضوع در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده و چنانچه مصوب شود این مشکل برطرف خواهد شد. 

 مشکلات اقتصادی، تداوم خشکسالی در روستاهای استان، نداشتن توان اقتصادی خانواده های روستایی برای ایاب و ذهاب دانش آموزان و کمبود فضاهای آموزشی  از دیگر عوامل افزایش ترک تحصیل دانش آموزان روستایی فارس در سال های اخیر است که آذری به آنها اشاره می کند.

 به گفته وی هزینه سرویس یک دانش آموز روستایی  برای ادامه تحصیل از روستایی به روستای دیگر، بیش از 200هزار تومان است و با توجه به این که در هر خانواده روستایی حدود سه تا چهار دانش آموز وجود دارد تامین مخارج ایاب و ذهاب آنان برای پدر خانواده سخت است بنابراین یک یا دو فرزند آنها از ادامه تحصیل باز می مانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.