پزشک خانواده نظام سلامت محور برای حل مشکلات سلامتی/ بخش خصوصی نباید نادیده گرفته شود

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ضمن لزوم توجه به بخش خصوصی گفت: پزشک خانواده نظام سلامت محور برای حل مشکلات سلامتی در کل دنیا است.
دکتر عباس آقا زاده رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی  گفت: طرح پزشک خانواده که مورد تایید سازمان نظام پزشکی است یک نظام سلامت محور و یک روش بنیادی برای حل مشکلات سلامتی در کل کشورهای دنیا است و ورود اندیشه‌های سلامت محور امری بسیار جدید و قابل قبول است.

 


وی ادامه داد: نظام ارجاع با سنگ بنای پزشک عمومی می‌تواند در سلامت کشور تغییرات زیادی ایجاد کند. وجود تخصص گرایی در کشور،‌ حجم بالای مصرف دارو،‌ تعداد زیاد تصویر برداری‌ها و روش‌های مختلف تشخیصی و درمانی موجب شده که توجه به نظام ارجاع بیشتر شود. 

دکتر آقا زاده اظهار داشت: با بررسی‌های انجام شده شاهد بودیم که سه چهارم اعتبارات مالی در عرصه سلامت مربوط به دارندگان تکنولوژی مربوطه و وارد کنندگان وسایل پزشکی بوده و تنها 5 درصد مربوط به فوق تخصصان کشور است‌.
 
وی بیان کرد: وجود این تعداد فوق تخصص نیز موجب شده بیشتر هزینه‌ها به سمت کارانه این افراد پیش برود که در برنامه ششم توسعه امیدواریم تغییراتی در این روند ایجاد شود.

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در خصوص توجه به بخش‌ خصوصی خاطر نشان کرد: بخش خصوصی یکی از ارکان سلامت کشور است ما معتقدیم، بخش خصوصی باید تابع قوانین موجود و در چارچوب سلامت کشور حرکت کند. باید بخش دولتی و خصوصی در کنار هم و در یک راستا عمل کنند به همین منظور نیاز است برای همکاری بیشتر بخش خصوصی امتیاز نهایی برای این پزشکان در نظر گرفته شود از این رو بسته‌های تشویقی تحصیلی می تواند در این مسیر موثر باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.