آمادگی دوشرکت اروپایی برای هوشمندسازی مخازن نفتی

رییس پژوهشکده مطالعات مخازن و توسعه میدان پژوهشگاه صنعت نفت، از مذاکره با دو شرکت بین‌المللی سوئیسی و نروژی در حوزه هوشمندسازی مخازن نفتی خبر داد.
محمدکرامتی رییس پژوهشکده مطالعات مخازن و توسعه میدان پژوهشگاه صنعت نفت، در گفتگو با  از مذاکره با دو شرکت بین‌المللی در حوزه هوشمندسازی مخازن نفتی خبر داد و گفت: با دو شرکت سوئیسی و نروژی مذاکره انجام داده‌ایم که یکی از آن‌ها یک شرکت نروژی دارای تجربه بسیار بالایی در زمینه‌های حفاری‌های افقی و چند شاخه‌ای در مخازن نفتی است.

وی با اشاره به این‌که این شرکت نروژی با همکاری یکی دیگر از شرکت‌های نروژی توانسته است طولانی ترین چاه افقی جهان را به طول 9 مایل (9/6 km)حفاری و تکمیل کند، گفت: مذاکراتی با این شرکت برای مشارکت در طراحی و اجرای حفاری‌های افقی در لایه‌های با ضخامت کم انجام شده و قرار است برای ادامه مذاکرات از دو شرکت دعوت کنیم.

 کرامتی در خصوص شرکت دوم تاکید کرد: شرکت سوئیسی- آلمانی است که در ساخت تجهیزات هوشمند شیرهای کنترل درون چاهی (ICV) دارای تجربه چشم‌گیری است.

وی افزود: این شرکت تاکنون طراحی‌های متعددی را برای هوشمندسازی چاه‌های نفتی میادین با موفقیت انجام داده و هم اکنون آمادگی خود را برای همکاری با پژوهشگاه صنعت نفت اعلام کرده است.

تقویت و ارتقاء سطح همکاری با شرکت‌های طراز  اول بین‌المللی از اصول انجام توسعه یکپارچه و فناورانه مخازن نفتی کشور است و با توجه به ماموریت پژوهشگاه صنعت نفت در میدان فوق عظیم اهواز و میدان مشترک یادآوران، شبکه بین‌المللی شرکای پژوهشگاه براساس نیازها و اولویت‌های تعریف شده، تعیین می‌شوند که در همین راستا با اعلام آمادگی دو شرکت اروپایی با آن‌ها وارد مذاکره شده‌ایم.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.