سرو صدای زیاد با زندگی مردم چه می‌کند؟

آلودگی‌های صوتی اثرات مخربی را در روح و روان افراد ایجاد می‌کند.
افسر افشاری روانشناس  اظهار داشت: آلودگی‌های صوتی عوارض مخربی را در افراد از جمله آسیب‌های فیزیولوژی مانند سردرد،احساس گرسنگی،بیماری‌های هورمونی و روحی و روانی مانند خشم،عصبانیت زود رنجی و ... ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود سیستم اعصاب کارنکند.

وی در ادامه اشاره کرد: آلودگی‌‌های صوتی همچنین باعث بروز آلرژی رفتارهای غیرعادی و احساس نگرانی در افراد می‌شود که خطرات فراوانی برای افراد جامعه دربر دارد.

افشاری در ادامه به پیامدهای منفی این اثر مخرب اشاره کرد و گفت: آلودگی صوتی به عنوان یکی از مهمترین آلاینده‌های زیست محیطی در ایجاد اینگونه مشکلات در شهرهای بزرگ سهم بسزایی را به خود اختصاص داده است که با فناوری بر تکنولوژی‌های صنعتی رابطه مستقیم دارد و همزمان با رشد و ارتقا تکنولوژی،مشکل صدا نیز گستر یافته و باعث بروز مشکلات بیشتری می‌شود.

این روانشناس در پایان گفت: امروزه با سرو صدا و شلوغ‌تر شدن محیط پیرامون آلودگی صوتی افزایش می‌یابد و اکثرمردم از وجود سروصدا‌ها قبیل رفت‌وآمد وسایل نقلیه موتوری و غیره از نمونه‌های سروصداهای مزاحم و ناخواسته پیرامون ماست که این سروصداها نه تنها ناخواسته بلکه غیرقابل پیش بینی و برخی موارد غیرقابل کنترل می‌باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.