برند حلال تجارت ویژه‌ای برای مسلمانان

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برند حلال علاوه بر این که برای جمعیت مسلمان تجارت ویژه‌ای است افراد غیر مسلمان نیز از آن استقبال می‌کنند.
حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی امروز در مراسمی که برای امضای تفاهم‌نامه بین وزارت کار و سازمان غذا و دارو  برگزار شد، با اشاره به این که نزدیک به 2هزار تعاونی بهداشتی درمانی داریم، گفت: قصد داریم موضوع حمایت از تعاونی‌ها را گسترش دهیم در دنیا دومیلیون و 600هزار تعاونی فعال هستند که یک میلیارد نفر در آنها عضویت دارند.

وی با اشاره به این که در کشور ما مفهوم تعاون به خوبی بیان نشده است، عنوان کرد: در حال حاضر بزرگترین شبکه مصرفی کشور با 5 میلیون عضو در دست تعاونی‌های مصرف است. همچنین در حوزه تولید حدود 24 هزار تعاونی کشاورزی داریم.

کلانتری عنوان کرد: برند حلال تجارت ویژه‌ای برای جمعیت مسلمان ایجاد می‌کند علاوه بر این غیر مسلمان‌ها نیز از نظر بهداشتی و رعایت ضوابط احساس بهتری به برند حلال دارند. این در حالی است که ما به عنوان کسی که برند حلال مورد توجه‌مان است کمتر از این تجارت بهره‌ برده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان بخشی از تولیدکنندگان مواد غذایی اعلام کرده‌ایم که در ترویج برند حلال به تعاونی‌ها کمک می‌کنیم. که در این صورت زمینه برای گسترش مورد استقبال و افزایش تقاضا ایجاد خواهد شد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین اظهار کرد: سهم کشور ایران از بازار جهانی حلال بسیار ناچیز است که با امضای این تفاهم‌نامه و گسترش فعالیت تعاونی‌ها این سهم افزایش خواهد یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.