اعترافات وقیحانه ترکی الفیصل به نقش مخرب آل سعود

رئیس اطلاعات پیشین عربستان در مقاله ای خطاب به رئیس جمهوری آمریکا به شکل وقیحانه ای به سیاست های مخرب آل سعود در منطقه اعتراف کرد و اوباما را به باد انتقاد گرفت.
ترکی الفیصل رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی سعودی در مقاله ای علیه رئیس جمهوری آمریکا آورده است: ما عامل ویرانی این منطقه هستیم، ما به آمریکا کمک کردیم تا فجایعی در افغانستان و عراق به بار آورد.

 اینها عباراتی است که در واقع اعترافاتی وقیحانه از سوی ترکی الفیصل رئیس دستگاه اطلاعاتیی سعودی ها در فاصله سالهای ۱۹۷۷-۱۹۹۹ است.

 
وی در مقاله در روزنامه الشرق الاوسط در واکنش به مصاحبه باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با مجله آتلانتیک نوشت: هم اکنون علیه ما موضع می گیرد و ما را متهم به دامن زدن به جنگ در سوریه و یمن و عراق می کند.
 
ترکی الفیصل خطاب به اوباما، این نکته را به وی یادآوری کرد که سعودی ها عامل آموزش و حمایت تروریست ها در سوریه هستند و آنها جنگ یمن را سرکردگی می کنند و اخوان المسلمین را در مصر ساقط کرده اند و حامی اقتصاد آمریکا و دوست هشتاد ساله آمریکا هستنند.
 
مقاله ترکی الفیصل که در روزنامه الشرق الاوسط به چاپ رسیده است با عنوان «نه آقای اوباما» آورده است: ما در زمره کسانی که بر پشت دیگران سوار می شوند تا به اهداف خود برسند نیستیم. ما اطلاعاتی به شما دادیم که مانع از حملات تروریستی مرگبار به آمریکا شد. ما مبتکر نشست هایی بودیم که منجر به تشکیل ائتلاف ضد داعش شد. ما سوری ها را آموزش می دهیم و حمایت کننده آنها هستیم تا با بشار اسد و جبهه النصره بجنگند. مانظامیانمان را اعزام کردیم تا ائتلاف در جنگ علیه تروریست ها فعال باشد.
 
وی در ادامه می نویسد: ما حامی ملت یمن و بازپس گیری آن از حوثی ها که با حمایت ایران قصد اشغال یمن را داشتند هستیم آنهم بدون کمک نیروهای آمریکایی. ما ائتلاف مرکب از سی کشور مسلمان را برای جنگ با تروریست های جهانی تشکیل دادیم. ما حامی مرکز مبارزه با تروریسم سازمان ملل هستیم و بزرگترین حامی فعالیت های انسانی برای آوارگان سوری و یمنی و عراقی هستیم. ما کسانی هستیم که خریدار اوراق دولتی آمریکا با سودهای کمک برای حمایت کشور شما هستیم. ما هزاران دانشجو به دانشگاه های شما اعزام کردیم و هزینه های زیادی خرج کردیم. ما بیش از سی هزار شهروند آمریکایی را با دستمزد بالا پذیرا شدیم تا در شرکت ها و صنایع ما فعال شوند.
 
ترکی الفیصل نوشت: وزیر خارجه و دفاع شما در مناسبت های مختلف بر همکاری مشترک میان دو  کشور تاکید کرده است. وزارت خزانه داری شما تمجید کرده است. هم اکنون علیه ما موضع گیری می کنی و ما را متهم به دامن زدن به بحران سوریه و یمن و عراق می کنی و خواستار تعامل ما با ایران می شوی کشوری که شما را حامی تروریست می خواند. ملک سلمان اواخر سپتامبر با شما دیدار کرد و تضمینهای شما درباره توافق هسته‌ای که شما با رهبری ایران کردید را پذیرفت؛ تضمینها در این باره که ایران در مدت توافق به سلاح‌های هسته‌ای دسترسی نخواهد یافت. شما به نقش رهبری پادشاهی در جهان «عربی و اسلامی» اشاره داشتید. شما و پادشاه ما بر ضرورت مقابله با فعالیت های تخریبی ایران تاکید کردید و وعده مقابله با فعالیت های خرابکارانه آن دادید.
 
وی می نویسد: آیا این نشانه ناخرسندی از حمایت های عربستان از ملت مصر علیه حکومت اخوان المسلمین است که شما حامی آن بودید یا ناشی از تاکید محکم و قاطعانه پادشاه متوفی ما ملک عبدالله در دیدار آخرش با شما و گفتن اینکه «آقای رئیس‌جمهور دیگر اعلام خط قرمز بس است»، است؟یا به این خاطر است که شما آنچنان به سمت ایران متمایل شده‌اید که دوستی مستمر و هشتاد ساله پادشاهی با آمریکا را با رهبری ایران که همچنان آمریکا را بزرگترین دشمن توصیف می‌کند و به تسلیح، کمک مالی و حمایتها از شبه نظامیان فرقه گرایانه در جهان عربی و اسلامی ادامه می‌دهد، به میزبانی و پناه دادن به رهبران القاعده ادامه می‌دهد و همچنین از طریق حزب‌الله مانع انتخاب رئیس‌جمهور لبنان می‌شود،‌ برابر می‌دانید».
 
الفیصل نوشت: نه آقای اوباما ما کسانی که شما به آنها اشاره کردید بر پشت دیگران سوار می شوند تا به مقاصد خود برسند نیستیم. ما در پیشاپیش حرکت می کنیم و اشتباهات و خطاهای خود را می پذیریم و آن را اصلاح می کنیم و ملت آمریکا را همچنان هم پیمان می دانیم ما فراموش نکرده ایم زمانی که «جورج بوش» در کنار ما ایستاد و نظامیان آمریکایی را برای مقابله با تجاوز صدام به کویت اعزام کرد و شانه به شانه با نظامیان ما جنگیدند. آقای اوباما ما این چنین هستیم.
 
منبع:مهر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.