غربت تولیدات داخلی در مجتمع‌های تجاری

وقتی ضرب‌المثل مرغ همسایه غازه، در بازار پوشاک ایران محقق می شود و تولید داخلی با چالش جدی رو به رو می شود.
وقتی به پایان سال نزدیک می شویم دقیقه به دقیقه مردم ، برای نو شدن می گذرد و مجتمع‌های تجاری سطح شهر شلوغ تر از ماه‌های قبل می‎شود به طوری که جای سوزن انداختن در آنها نیست و در این بین همه به دنبال یک خرید باکیفیت هستند و از آنجا که در بین ایرانی ها این موضوع باب شده است که اجناس ایرانی با کیفیت نیستند برخی فروشندگان اجناس ایرانی را در قالب جنس خارجی به فروش می رسانند و این یعنی نادیده گرفتن تولید داخل به سبک مشتری پسند!!!

 

بر اساس این گزارش نمی توان از حق انتخاب افراد در این خصوص گذشت اما اینکه بالای 95 درصد واحدهای هر مجتمع تجاری لباس‌های خارجی ارائه می‌دهند نشان فاجعه دردناکی به نام بها ندادن به البسه تولید داخل است؛ این درحالی است که تولیدکنندگان داخلی زیر قیچی مالیات و هزینه‌های پنهان و یا سود کلان وام‌های بانکی در حال تقلا هستند.

اصغری رئیس دفتر اتاق اصناف ایران درباره بازار فروش لباس‌های ایرانی و خارجی گفت: در بازرسی‌های انجام شده از صنوف فروش البسه حداقل 80 الی 90 درصد واحدهای مجتمع تجاری سطح شهر جنس خارجی فروش می فروشند یا جنس ایرانی را با برچسب خارجی به مشتریان ارائه می کنند.

امابرندهای تقلبی موضوع مهمی است در فروش البسه که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت و دست کمکی از نوع برخورد را می طلبد.

میراسماعیل صدیق رئیس اتحادیه پوشاک کرج  در خصوص این برندهای تقلبی گفت: با عرضه کنندگان کالاهای تولید داخل با برندهای خارجی برخورد می شود و همچنین نسبت به جمع آوری آنها از بازار اقدام می کنیم.

وی در ادامه افزود: طبق قانون جدید واحدهای صنفی که قصد عرضه محصولات برندهای معروف دارند باید اقدام به کسب مجوز نمایندگی آن برند کنند و صرفا نمی توانند برخی محصولات آن را در بین اجناس خود به فروش برسانند و این قانون بعد از عید عملیاتی می شود.

صدیق در خصوص برندهای معروف پوشاک اظهار داشت: مردم آگاه هستند که می توانند با کمک کدهای اصالت کالای مندرج بر پوشاک و وارد کردن آن در سایت رسمی برند مربوطه مشخصات کامل کالای خود را دریافت و تطبیق دهند از این رو تولید کنندگان نمی توانند در بحث برندهای معروف در بازار تقلب کنند.

اما در پایان باید گفت تولید داخل نیاز به یک تکیه‌گاه برای اعتمادسازی مردم به خود دارد که هر ساله این اعتماد کمرنگ تر می‌شود که مطمئنا این امر نشان از کیفیت پایین لباس‌های تولید داخل ندارد و برخورد قهری پس از گرمای بازار، چندان مطلوب به نظر نمی رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.