ابراز شگفتی روسیه از حکم ضدایرانی دادگاه آمریکا درباره 11 سپتامبر

وزارت امور خارجۀ روسیه از حکم ضد ایرانی دادگاه آمریکا در مورد حملات 11 سپتامبر 2001 ابراز شگفتی کرد.
به نقل از شبکه پرس تی وی، ماریا زاخارووا، سخنگوی این وزارتخانه روز پنج‌شنبه (27 اسفند) گفت: «من از منظر قانونی شگفت‌زده هستم: اگر ایران مقصر همه چیز است، پس  امریکایی‌ها 15 سال در افغانستان چه می کردند؟»

هفتۀ گذشته جورج دانیِلز، قاضی دادگاهی در نیویورک، حکم داد ایران باید 7.5 میلیارد دلار به خانواده‌های افرادی که در حملات تروریستی 11 سپتامبر به مرکز تجارت جهانی و پنتاگون کشته شده‌اند، غرامت بپردازد.

دانیلز همچنین ایران را به پرداخت 3 میلیارد دلار به شرکت‌های بیمه از جمله شرکت چِب به دلیل خسارت به اموال، وقفه در کار و ادعاهای دیگر محکوم کرد.

این قاضی امریکایی با استناد به این‌که ایران نتوانسته است ادعای کمک به هواپیما ربایان 11 سپتامبر را علیه خود رد کند، تهران را ملزم به پرداخت غرامت بابت این حادثه کرد.

این در حالی است که عاملان حملات تروریستی 11 سپتامبر که 2992 کشته بر جای گذاشت در مجموع ۱۹ نفر بودند که ۱۵ تن تبعه عربستان سعودی، ۲ تن تبعه امارات، یک تن تبعه مصر و یک تن تبعه لبنان بودند.

همچنین گروه تروریستی القاعده مسئولیت این حملات را برعهده گرفت و یکی از عوامل این گروه به وکلای امریکایی گفت اعضای خانوادۀ سلطنتی عربستان در دهۀ 90 میلادی میلیون‌ها دلار پول به این گروه اهدا کردند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.