اختلافات حاصل از بد رفتاری والدین بر فرزندان

یک روانشناس گفت: سوء رفتار و مسامحه با کودک، با طیف وسیعی از اختلالات و مشکل‌های هیجانی درونی همراه است.
متین السادات نصری مشاور، روانشناس و مدرس دانشگاه با اشاره به سوء رفتار و مسامحه با  کودک اظهار کرد:‌مشکلات اختصاصی مربوط به سوء رفتار و مساحمه  در مورد کودک در بین دختران و پسران در سنین مختلف و در تمام گروه‌های قومی و تمام سطوح اجتماعی اقتصادی مشاهده می‌شود و میزان آن می‌تواند رو به افزایش باشد.

 

وی افزود: سوء رفتار و مسامحه در مورد کودک با طیف وسیعی از  مشکلات هیجانی و نشانه‌های بالینی همراه است.
  
نصری تصریح کرد:‌کودکانی  که کتک خورده یا سوزانده می‌شوند، مکرر مورد تهاجم قرار می‌گیرند و یا از غذا، پوشاک و سرپناه محروم می‌شوند، ممکن است تلف شوند و یا زنده بمانند و با پیامدهخای آن دست و پنجه نرم کنند. 
 
این روانشناس تاکید کرد: ‌در کودکانی که مورد بدرفتاری قرار گرفته‌اند بسیاری از اختلافات از جمله اضطراب، رفتار پرخاشگرانه، اختلال استرس پس از سانحه، اختلالات افسردگی و افزایش خطر رفتار انتحاری( پر خطر) مشاهده می شود، به نظر می‌رسد سوء رفتار، خطر آشفتگی‌های روانی را در کودکانی که از قبیل آسیب پذیر بوده‌اند، افزایش می‌دهد. 

نصری در انتها یادآور شد: کودکان سوء رفتار والدین، مبتلا به آسیب‌های روانی بیشتر نسبت به کودکان آزار ندیده هستند، همچنین این کودکان از عزت نفس بسیار پایینی برخوردارند که ناشی از بد رفتاری والدین یا مراقبان کودک یا محیط است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.