ریشه اصلی آرایش های افراطی در بین جوانان چیست؟

دلیل عمده ی مصرف لوازم آرایشی وجود توهم خود زشت پنداری در افراد است چرا که افراد با تصور اینکه استفاده افراطی از لوازم آرایشی موجب زیبایی آنها می شود به این عمل دست می زنند.
مجید ابهری رفتار شناس  اظهار داشت: آرایش های غیر متعارف فیزیکی از آسیب های رفتاری است ریشه اصلی آرایش های افراطی استفاده از الگوهای رفتاری نامناسب از جمله مشاهده ی بازیگران مرد و زن با آرایش نامناسب در تلوزیون، عکس و تصویر هنرمندان و بازیگران بر روی جلد مجله ها است.

وی در ارتباط با نقش مخرب رسانه ملی در ترویج فرهنگ غلط و استفاده بیش از حد لوازم آرایشی افزود: حضور بازیگران با ظاهری نامناسب در تلوزیون با بیان و القای این حس به مخاطب برای دست یابی به جایگاه و مقام دلخواه خود باید جلوه کند و می تواند این مسایل زمینه را برای گسترش فرهنگ استفاده بیش از حد لوازم آرایش را فراهم کند.85 درصد دختران تهرانی، 45 درصد دختران شهرستانی و 6 درصد مردان از لوازم خاص و 15 درصد آنها از لوازم مشترک آرایشی از جمله رنگ مو، انواع کرم های برنزه، سفید کننده و ضد آفتاب استفاده می کنند.

این رفتارشناس در پایان گفت: با برنامه ریزی مناسب و انجام کارهای فرهنگی از نسل مهدکودک و مدارس باید شروع کنیم مسئله حجاب و آرایش را باید مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم تا این معضل بزرگ از جامعه ریشه کن شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.