در پی وقوع توفان و گرد باد ، معلمی فداکار در خاش جان خود را از دست داد .
جان معلم فدای سه دانش آموز شد + عکساز زاهدان، فرور ریختن دیوار قدیمی منزل روستایی در کنار مدرسه در پی وقوع گردباد برای دانش آموزان و معلمان در منطقه مرزی روتک بخش مرکزی خاش دردسر ساز شد که در نتیجه معلمی فداکار جان خود را برای نجات شاگردانش نثار کرد.

 

فرماندار خاش گفت: دانش آموزان دبستان روستای مرزی نوکجو در روتک این شهرستان روز گذشته شاهد وقوع توفان و گردباد شدید بودند که دیوار قدیمی و فرسوده منزل روستایی در کنار مدرسه برای معلمان و دانش آموزان مشکل ساز شد.  

محمداکبر چاکرزهی افزود: حمید رضا گنگو زهی معلم فداکار سیستان و بلوچستانی به هنگام وزش گردباد متوجه می شود دیوارمجاور مدرسه که سه دانش آموز در جوار آن قرار گرفته اند به دلیل بارش های روزهای گذشته در حال فروریختن است که بلافاصله اقدام به نجات دانش آموزان می کند وبعد از نجات جان سه دانش آموز از مرگ حتمی، خود گرفتار آوار شده وجانش را فدای شاگردانش می کند . 

وی ادامه داد: سرعت و قدرت گردباد به حدی زیاد بود که سبب ریزش دیوار شده و معلم فداکار زیر آوار گرفتار می شود و همچنین سبب زخمی شدن عبدالرئوف شهنوازی معلم دیگر نیز می شود. 

فرماندار خاش گفت: دیوار منزل روستایی که در همسایگی مدرسه قرار داشت بدلیل بارندگی های اخیر نم کشیده بود که برای دانش آموزان خطرساز شد. 

چاکرزهی گفت: تلاش معلمان برای نجات شاگردان خود کاری بسیار ارزشمند و ستودنی بوده که این سانحه دردناک نتیجه اش جان باختن یکی از این عزیزان و مجروح شدن همکاری وی می شود. 

به گفته وی 53 دانش آموز در دبستان شهید رحیمی نوکجوی روتک در خاش تحصیل می کنند. 

نخعی مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این زمینه گفت : در مسیر رفت و آمد دانش‌آموزان، دیوار مخروبه‎ای وجود داشته است که به دلیل بارندگی‎های اخیر استحکام آن به کمترین حد خود رسیده است. 

وی افزود: آموزگاران این مدرسه پس از اینکه یقین پیدا کردند که دیوار در حال ریزش است خود را به دانش‌آموزانی که در کنار این دیوار قرار داشتند می‎رسانند و دانش‌آموزان را از خطر قرار گرفتن در زیر آوار با پرت کردن آنان، نجات می‎دهند. 

نخعی با اشاره به اینکه این دیوار مربوط به فضای آموزشی مدرسه نبوده تصریح کرد: پس از نجات دانش‌آموزان، معلمان فداکار، حمیدرضا گنگوزهی و عبدالرئوف شهنوازی زیر آوار گرفتار می‌شوند که یکی از این افراد به طور کامل و دیگری پایش زیر آوار قرار می‌گیرد. 

وی خاطر نشان کرد : مدتی طول کشید تا با کمک اهالی منطقه این افراد را از زیر آوار نجات داده که در حین انتقال این معلمین فداکار به بیمارستان ،حمید گنگوزهی در راه نجات دانش آموزان جان خویش را فدا می‎کند و عبدالرئوف شهنوازی نیز از ناحیه پا دچار شکستگی می‎شود..

گفتنی است منطقه مرزی روتک به طول 124 کیلومتر در بخش مرکزی خاش همجوار با کشور پاکستان است. 

خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.