الشعب: بازداشت شماری از افسران بلندپایه ارتش مصر به اتهام تلاش برای کودتا

به گفته رئیس مرکز مطالعات حقوق و روابط بین الملل مصر، ‌شماری از افسران نیروهای مسلح این کشور بازداشت شده‌اند.
الشعب: بازداشت شماری از افسران بلندپایه ارتش مصر به اتهام تلاش برای کودتا
پایگاه خبری «الشعب» به نقل از رئیس مرکز مطالعات حقوق و روابط بین الملل مصر مدعی شد شماری از افسران بلندپایه ارتش مصر به اتهام تلاش برای کودتا علیه «عبدالفتاح سیسی،» رییس جمهور این کشور، بازداشت شده اند.

«محمود رفعت،» رئیس مرکز مطالعات حقوق و روابط بین الملل، فاش کرده است بر اساس اطلاعات به دست آمده،‌ شماری از افسران نیروهای مسلح مصر بوسیله سازمان اطلاعات نظامی این کشور بازداشت شده اند. او در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: سازمان اطلاعات نظامی مصر از دو روز پیش بازداشت تعدادی از افسران بلندپایه در نیروهای مسلح این کشور را آغاز کرده و برخی از این افسران در واحدهای محل خدمت خود و در حین خدمت بازداشت شده اند.

وی با اشاره به اینکه هنوز علت بازداشت این افسران بلندپایه ارتش مصر به روشنی مشخص نشده است، تصریح کرد این بازداشت ها به احتمال زیاد با برخی حدس و گمان های چند روز اخیر مبنی برتلاش برخی از افسران ارتش مصر برای کودتا ضد عبدالفتاح سیسی در اعتراض به اقدام او به دادن دو جزیره مصری « تیران» و « صنافیر» به عربستان سعودی ارتباط دارد. رفعت افزود «دولت و مسئولان مصری به شدت از درز کردن اطلاعات مربوط به این بازداشت ها جلوگیری کرده اند.»

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.