آصفری: تا هفتم شعبان اگر طرف سعودی اقدامی نکند حج به صورت کلی منتفی است

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: در حال حاضر عربستان اجازه حضور خدمه‌ها و مسئولین برگزاری حج را نمی‌دهد.
آصفری: تا هفتم شعبان اگر طرف سعودی اقدامی نکند حج به صورت کلی منتفی است
محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص جزئیات جلسه اعضای کمیسیون با دست اندر کاران برگزاری حج اظهار داشت: با توجه به مسائل مربوط  به امنیت برای حجاج ایرانی و جلسه‌ای که مسئولین حج ایران و عربستان با یکدیگر داشتند تقریبا به این نتیجه رسیدیم که مسئولین سعودی به طور جدی تمایلی برای اعزام زائرین ایرانی نداشتند.
  وی ادامه داد: علی‌رغم اعلام آمادگی ایران طرف سعودی شروطی را اعلام کرد که هیچ کدام معقولانه به نظر نمی‌رسید و به نظر می‌رسد عربستان از حج به صورت ابزاری سواستفاده می‌کند.

آصفری با اشاره به شکست‌های پی در پی عربستان در منطقه گفت: این کشور که در موضوع سوریه و عراق نتوانست در برابر ایران بایستد در حال حاضر در موضوع حج به تسویه حساب می‌پردازد.

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: در حال حاضر عربستان اجازه حضور خدمه‌ها و مسئولین برگزاری حج را برای قرارداد بستن با هتل‌ها نمی‌دهد و به طور کلی بعید می‌دانیم حج تمتع انجام بگیرد.

محمدحسن آصفری در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال می‌دهید حج 95 برقرار شود گفت: ما تا هفتم شعبان صبر می‌کنیم و اگر طرف مقابل اقدامی نکند حج به صورت کلی منتفی است البته باید بگویم اگر تا هفتم هم طرف سعودی جواب مثبت به این موضوع دهد امکان صدور ویزا در این فرصت کم وجود نخواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به فاجعه منا گفت: جلسه امروز با حضور مسئولین وزارت خارجه برگزار شد و آنها درخواست داشتند که موضوع شهدای فاجعه منا به صورت جدی پیگیری شود و طرف مقابل ملزم به پرداخت غرامت شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.