چرا "لشکر چهارم زرهی ارتش سوریه" در دروازه‌ "خان طومان" مستقر شد؟

لشکر چهارم زرهی ارتش سوریه برای انجام ماموریت نظامی واحدهایی را به "ریف حلب" اعزام کرده است.
  تروریست‌های تکفیری پس از آتش‌بس مورد توافق قدرت‌های بین‌المللی، بارها آن را نقض کرده‌اند.

 

این نقض آتش‌بس که عمدتا در شمال سوریه رخ داده تروریست‌های "ائتلاف جیش‌الفتح" را دور هم جمع کرده تا علیه حاکمیت سوریه وارد عمل شوند که البته این اقدام آن ها جدای از آنکه نقض آتش‌بس به حساب می‌آید؛ صدها انسان بی‌گناه را نیز به کام مرگ کشانده است.

در حقیقت تروریست‌های تکفیری داعش مدت‌هاست که در شمال سوریه اقدامات مسلحانه علیه ارتش و نیروهای مردمی این کشور انجام می‌دهند و پس از آتش‌بس تاکتیکی جدید؛ وارد عمل شده‌اند تا "حلب" را تصرف کنند.


**تروریست ها با چه تاکتیکی وارد شهر "خان طومان" شدند؟

نکته قابل توجه اینکه با توجه به نزدیکی شهر راهبردی  "خان طومان" به نزدیکی اتوبان "حلب – دمشق" این سوال مطرح می‌شود که چگونه و با چه تاکتیکی این شهر سقوط کرد.


چرا

فرماندهان بدنه تروریست‌ جبهه النصره و  ائتلاف جیش‌الفتح به خوبی می‌دانند که سقوط شهر "حلب" به معنای پیروزی قطعی نظام سوریه خواهد بود و بر اساس نظر  کارشناسان ؛ پیروزی "بشار اسد" در استان "حلب" یعنی برد سوریه.

"پیتر ابورونت" طی مقاله ای در روزنامه دیلی تلگراف با تاکید بر پیروزی نظام سوریه، می گوید اطلاعات خود را از شخصی به نام "استیر کروک" که پیشتر با سازمان امنیت خارجی انگلیس " ام . آی .6" (mI6) فعالیت می کرد و سپس قطع همکاری کرد تا یک مرکز پژوهشی به نام "انجمن مطالعات اختلافات" تاسیس کند، دریافت کرده است. کروک تماسهایی با نهادها و کشورهایی برقرار می کند که انگلیس و امریکا با آنها تماسی ندارند مانند حزب الله و ایران.

نویسنده مقاله خاطرنشان کرده است که به نظریات بروک اطمینان دارد، بروک در اظهارات امریکا و انگلیس مبنی بر اینکه فقط هفته های اندکی تا سرنگونی نظام بشار اسد وجود دارد و اینکه مخالفان سوری رویکردهای دموکراتیک دارند، ابراز شک و تردید کرده است و می گوید که برخی گروههایی که از حمایت عربستان و برخی کشورهای خلیج فارس حمایت می شوند، می خواهند خلافتی اسلامی در غرب آسیا تشکیل دهند.

نویسنده مقاله می گوید که مرکز پژوهشی "انجمن مطالعات اختلافات" وی را به سمیناری در بیروت دعوت کرد و در آنجا به دیدگاه هایی متفاوت با آنچه که رسانه های انگلیس منتشر می کنند، گوش فرا داده  از جمله این دیدگاهها این است که بشار اسد و سوریه جنگ را برده اند هرچند که این امر نیاز به اندکی زمان برای تثبیت دارد.



سی ان‌ان در گزارشی به تغییری اشاره کرده است که ایران و روسیه در صحنه میدانی سوریه به وجود آورده‌اند. در این گزارش گفته می شود فراتر از فاجعه انسانی باید به تغییر سریع میدان جنگ در سوریه بپردازیم. پیش از ورود هوایی روسیه در سوریه در سال ۲۰۱۵ نیروهای بشار اسد در منطقه حلب موضعی تدافعی داشتند و گروه‌های شورشی و تروریستی به تثبیت مواضع خود در برخی شهرها می‌پرداختند؛  اما با ورود نظامی روسیه به صحنه سوریه و حمایت میدانی ایران در این کشور موجب تقویت نیروهای سوری و معکوس شدن جریان مانند یک جزر و مد شد و اکنون ارتش سوریه در حال بازپسگیری "حلب" ارزشمند‌ترین منطقه سوریه است.

سرلشکر "محسن رضایی" فرمانده اسبق کل سپاه در این زمینه گفت: چند ماه پیش "خان طومان" در جنوب حلب آزاد شد ولی چند روز گذشته تکفیری‌ها با سوءاستفاده از آتش‌بس در حالی‌ که نه هواپیماها و نه توپخانه ارتش سوریه فعال بود، غافلگیرانه به نیروهای سوری و مستشاران ایرانی حمله کردند و آن منطقه را گرفتند.  به شما وعده می‌دهم که از تکفیری‌ها؛  این عمله‌های صهیونیسم، تقاص سختی گرفته خواهد شد.


**چرا  "لشکر چهارم رزهی ارتش سوریه" در دروازه‌ "خان طومان" مستقر شد؟

به همین دلیل است که رئیس جمهور سوریه به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور واحدهایی از لشکر چهارم زرهی ارتش سوریه را برای پاکسازی منطقه راهبردی ریف "جنوب غربی حلب" اعزام کرد.

چرا

چرا

"لشکر چهارم زرهی" ارتش سوریه یکی از ممتازترین واحدهای نظامی و تجهیزاتی بین لشکرهای ارتش این کشور به حساب می‌آید که وظیفه اصلی آن مبارزه با تروریسم و کمک به نظام سوریه بوده و فرمانده این لشکر "ماهر اسد" برادر رئیس جمهور سوریه است. مقر لشکر چهارم زرهی ارتش سوریه در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری سوریه و "داریا" بوده؛ البته موقعیت قطعی این مقر در منطقه امنیتی "دیماس" در اطراف دمشق است. "لشکر چهارم زرهی" و گارد ریاست جمهوری ارتش سوریه و واحدهای مجتمع  10 هزار نفر نظامی و صدها دستگاه تانک دارد. 

چرا

چرا

در حقیقت شکست‌های پی در پی ماه‌های اخیر تروریست‌های تکفیری در شمال سوریه با آتش‌بس تاکتیکی پشتیبانان بین‌المللی آنها در ارتباط بوده و تروریست ها از این فرصت برای حمله به نقاط راهبردی شمال سوریه استفاده کردند.

استقرار "لشکر چهارم زرهی ارتش سوریه" در نزدیکی دروازه‌های  "خان طومان" و شرکت در نبرد ارتش این کشور  یک پیروزی بزرگ را در یک هفته آتی رقم خواهد زد.

لشکر چهارم زرهی ارتش سوریه به عنوان نیروهای نظامی نخبه این کشور؛ دارای صدها دستگاه تانک بوده که می‌تواند در تثبیت مواضع نیروهای مستقر در  "ریف حلب" کمک کند و پیشروی‌های سطحی  را تسریع ببخشد.

موفقیت‌های نظام سوریه در برابر تروریست‌ها در آینده به توانمندی‌ ارتش این کشور در نبردهای سخت و سرنوشت‌ساز  "حلب" بستگی دارد که در این پروسه لشکر چهارم زرهی ارتش سوریه نقش موثری را خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.