دست رد شهردار مسلمان لندن به سینه ترامپِ نژادپرست

نخستین شهردار مسلمان لندن پیشنهاد ترامپ را مبنی بر استثنا قائل شدن برای وی در ورود به خاک آمریکا نپذیرفت.
شهردار مسلمان لندن دست رد به سینه ترامپِ نژادپرست زد به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی، « صدیق خان» پاکستانی‌الاصل که پنج‌شنبه گذشته به‌عنوان نخستین شهردار مسلمان «لندن،» پایتخت انگلیس انتخاب شد، پیشنهاد توهین‌آمیز «دونالد ترامپ،» نامزد نژادپرست و ضدمسلمانان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، را نپذیرفت.

  صادق خان که شنبه هفته جاری به طور رسمی کار خود را به عنوان شهردار لندن آغاز کرد، پیش‌تر اعلام کرده بود اگر ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آتی آمریکا انتخاب شود، وی اجازه ورود به خاک آمریکا را بدلیل «مسلمان بودن» و داشتن اعتقادات دینی نخواهد داشت (اشاره به پیشنهاد ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک آمریکا که از سوی ترامپ ارائه شده است و به عنوان یکی از شعارهای اصلی انتخاباتی وی محسوب می‌شود.) 


ترامپ از انتخاب صدیق خان به‌عنوان شهردار لندن اظهار خوشحالی کرد و در پاسخ به پرسشی درخصوص «مسلمان بودن صادق خان و اینکه تکلیف "پیشنهاد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا" چه خواهد شد؟» اظهار داشت: «همیشه استثنائاتی وجود دارد.»

صادق خان نیز پاسخ ترامپ را نشان دهنده جهل و ناآگاهی وی دانست و افزود: این تنها مشکل من نیست و شامل دوستان، خانواده‌ و تمامی هم‌کیشانم در سراسر جهان می‌شود. وی همچنین اظهار داشت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، طرفدار «هیلاری کلینتون،» نامزد حزب دموکرات، است و امیدوار است وزیر امور خارجه سابق آمریکا نامزد نژادپرست جمهوری‌خواهان را شکست دهد.  

صادق خان معتقد است مواضع جاهلانه ترامپ درخصوص اسلام و مسلمانان باعث ترویج ناامنی در هر دو کشور انگلیس و آمریکا خواهد شد.    
صادق خان که فرزند یک زوج مهاجر پاکستانی مقیم انگلیس است پنج‌شنبه گذشته  با کسب یک میلیون و سیصد و ده هزار و صد و چهل و سه رأی در برابر نهصد و نود و چهار هزار و ششصد و چهارده رأی در برابر رقیب محافظه‌کارش به پیروزی رسید. صدیق خان می‌گوید رقبای محافظه‌کارش در این رقابت‌ها با به‌کارگیری شیوه ترامپ، تلاش کردند با ترویج ترس و نفرت در میان گروه‌های مختلف قومی و مذهبی، آن‌ها را به دشمنی و خشونت علیه یکدیگر تشویق کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.