گیت‌استون: پیروزی‌های چشمگیر ایران در «جنگ نرم» علیه آمریکا/درخواست کری از بانک‌های اروپایی برای انجام معامله با تهران

گیت‌استون در گزارشی نوشت: تهران با «جنگ نرم» و «دیپلماسی لبخند» برتری نظامی آمریکا را خنثی کرد.
گیت‌استون: پیروزی‌های چشمگیر ایران در «جنگ نرم» علیه آمریکا/درخواست کری از بانک‌های اروپایی برای انجام معامله با تهران
مؤسسه سیاسی-تحلیلی آمریکایی «گیت‌استون» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «جنگ نرم» در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی راهبردی است که ایران برای مقابله با تهدیدهای نظامی آمریکا در پیش گرفته است. تهران معتقد است از آغاز این جنگ به موفقیت‌های ارزشمندی دست یافته است و قطعاً هم همینطور است. حصول توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی در تابستان گذشته گواه آشکاری است بر این مدعا. این در حالی است که در عمل هیچ توافقی صورت نگرفته است و [در این مذاکرات] تنها یک طرف به تمام خواسته‌های خود رسید: ایران.    

 در این گزارش همچنین آمده است: افسون تهران در جامعه جهانی کارساز بوده است. بیشتر کشورها دیگر ایران را حامی تروریست نمی‌دانند و به عنوان کشوری عادی در میان خود پذیرفته‌اند. «جنگ نرم» و بهره‌برداری از خواسته‌های آگاهانه و غیرآگاهانه طرف مقابل برای «پذیرفته شدن»، یکی از راهبردهای هوشمندانه ایران برای مقابله با برتری نظامی آمریکا و خنثی کردن تهدیدهای این کشور است. 


نگارنده گزارش سپس می‌افزاید: به نظر می‌آید تهران بر این باور است که با استفاده از تمایل شدید دولت «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا، به برقراری روابط دوجانبه توانسته کاخ‌سفید را به واگذاری امتیازاتی خارج از چهارچوب «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام)، وادار کند. دست‌یابی ایران به نظام مالی آمریکا یکی از این امتیازات است. «جان کری،» وزیر امور خارجه آمریکا، تمام هفته گذشته را در کشورهای اروپایی چرخید و از بانک‌های این کشورها درخواست کرد با ایران معامله کنند. این در حالی است که بانک‌های آمریکا اجازه چنین معاملاتی را ندارند. 

در ادامه گزارش، از خرید آب سنگین رآکتور تحقیقاتی اراک بوسیله آمریکا به عنوان یکی دیگر از امتیازات اعطایی کاخ‌سفید به ایران نام برده شده است. 

در این گزارش همچنین آمده است: ناتوانی آمریکا در افزایش تحریم‌های ایران پس از انجام مداوم آزمایش‌های موشکی -که به ادعای نگارنده گزارش قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای را دارند- گواه دیگری است بر پیروزی ایران در جنگ نرم. در ادامه گزارش ادعا شده است: تهران با آزمایش‌های پی‌در‌پی موشکی، قطعنامه 2231 «شورای امنیت سازمان ملل متحد» را نقض می‌کند.  

نگارنده گزارش همچنین می‌افزاید رفتارهای دوستانه دکتر «حسن روحانی،» رئیس‌جمهور و «محمدجواد ظریف،» وزیر امور خارجه کشورمان با رسانه‌ها نیز در راستای پیش بردن راهبرد «دیپلماسی لبخند» در این جنگ نرم است.   

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.