افزایش معاملات تسلیحاتی در جهان پس از آغاز جنگ یمن/عربستان، بزرگترین کشور واردکننده سلاح+ سند

عربستان سعودی با افزایش 50 درصدی سقف خرید تسلیحات، جایگاه بزرگترین کشور واردکننده سلاح را به خود اختصاص داد.
 خبرگزاری "بلومبرگ" در مقاله ای گزارش داد: سال گذشته میزان معاملات تسلیحاتی در جهان، با افزایشی 10 درصدی، از مبلغ 58.4 میلیارد دلار در سال 2014، به 65 میلیارد دلار در سال 2015 افزایش یافته است.

"بلومبرگ" در گزارش خود با اشاره به عامل این افزایش می نویسد: میزان تسلیحات خریداری شده از جانب عربستان سعودی در سال 2015، به دنبال جنگی که علیه یمن آغاز کرده، با افزایشی 50 درصدی، به 9.3 میلیارد دلار رسیده است. عربستان سعودی در این سال، تسلیحاتی هچمون جنگنده های چند منظوره "یوروفایترتایفون"، "اف16"، "آپاچی"، هواپیماهای شناسایی و ... را خریداری کرده است.

افزایش معاملات تسلیحاتی در جهان به دنبال جنگ یمن/ عربستان، بزرگترین کشور وارد کننده سلاح

این خبرگزاری اقتصادی با استناد به گزارش شرکت "IHS"  آمریکا که تحولات بازار جهانی سلاح در 65 کشور را بررسی کرده است می افزاید: کشور مصر با هزینه ای 2.3 میلیارد دلاری، در رتبه چهارم بزرگترین کشورهای وارد کننده سلاح قرار دارد و دلیل این امر، به کمک های مالی که قاهره از فرانسه و کشورهای حاشیه خلیج فارس دریافت کرده است، بازمی گردد.

این گزارش پیش بینی کرده است هزینه های تسلیحاتی در کشورهای صادرکننده نفت، به دلیل پایین آمدن سطح بهای آن، کاهش یابد.

همچنین، شرکت آمریکایی پیش بینی کرده است کشور روسیه که پس از آمریکا در رتبه دوم این گزارش قرار دارد، معاملاتی تسلیحاتی به ارزش 40 تا 60 میلیارد دلار را با ایران امضاء کند.

براساس این گزارش، آمریکا با فروش تسلیحاتی به ارزش 23 میلیارد دلار، همچنان در صدر کشورهای صادر کننده سلاح قرار دارد. 

افزایش معاملات تسلیحاتی در جهان به دنبال جنگ یمن/ عربستان، بزرگترین کشور وارد کننده سلاح

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.