نگرانی برندهای مُد بزرگ دنیا از وضع امنیت در بنگلادش

در پی حمله تروریستی به یک کافه در پایتخت بنگلادش، برخی از برندهای لباس درباره ادامه کار با این کشور تردید دارند.
به نقل از وب‌سایت "کوارتز"، حمله تروریستی روز 1 ژوئیه (11 تیر) به یک کافه در شهر داکا – پایتخت بنگلادش – که اتباع خارجی را هدف قرار داد، نگرانی برندهای مُد که از بنگلادش لباس وارد می‌کنند را برانگیخته است.

بنگلادش در صادرات لباس، در رتبه دوم جهانی است. این کشور تهیه لباس برای برندهایی نظیر "گپ"، "زارا"، "اِچ اند اِم" را برعهده دارد. صنعت 26 میلیارد دلاری لباس بنگلادش، 80 درصد صادرات این کشور را تشکیل می‌دهد. همچنین، نزدیک به 4 میلیون نفر از شهروندان بنگلادش در این صنعت مشغول به کار هستند.

این در حالی است که پس از حادثه تروریستی داکا، برند ژاپنی "یونیکلو" اعلام کرد تمامی سفرهای کارکنانش به بنگلادش را متوقف خواهد کرد. طی این حادثه تروریستی 8 تبعه ژاپنی کشته شدند. شرکت ژاپنی "فست ریتیلینگ" نیز به کارکنان خود در بنگلادش تاکید کرد در خانه‌های خود بمانند.

مدیر یکی از شرکت‌های صادرکننده پوشاک در بنگلادش گفت: "حادثه‌ای مانند این (حمله تروریستی) قطعا در کار ما تاثیر خواهد گذاشت. این حادثه به واردکنندگان چینی و آمریکایی کالاهای ما نیز تاثیرگذار خواهد بود. آن‌ها به دلیل مسائل امنیتی محتاطانه تر عمل خواهند کرد."

بنگلادش در 2 سال گذشته، شاهد وقوع حملات تروریستی گروه‌هایی مانند القاعده و داعش علیه لیبرال‌ها، روشنفکران، و روزنامه‌نگاران بوده است. در سال 2013 نیز یک کارخانه بزرگ در داکا فروریخت که در پی آن 1000 کارگر کشته شدند. از آن زمان، نگرانی‌ها درباره شرایط کاری در این کشور افزایش یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.