بحرین؛ مشتری جدید موشک‌های آمریکایی تاو

بحرین می‌تواند با استقرار سریع موشک‌های تاو روی خودروهای زرهی، از آن‌ها در نبردهای زمینی و حتی علیه قایق‌های تندرو استفاده کند.
 موشک تاو از جمله تسلیحات گران قیمت دنیا است، اما ظاهرا این قیمت برای نوچه‌های آمریکا مثل تروریست‌های حاضر در سوریه، آل‌سعود، امارات، قطر و بحرین شامل تخفیف می‌شود؛ همانطور که آمریکایی‌ها در سال 2014 محموله‌هایی از موشک‌های ضدتانک تاو را در اختیار تروریست‌های تکفیری قرار دادند و تروریست‌ها نیز از آن‌ها علیه ارتش و مردم سوریه استفاده کردند.

 

وبگاه «میلیتاری دیلی نیوز» نیز در مطلبی به تلاش‌های حکام بحرین برای خرید موشک‌های هدایت شونده «تاو» اشاره کرد و گفت: بحرین در مکانی راهبردی در خلیج فارس قرار گرفته و نیروهای مسلح این کشور بیشتر نقش هشدار دهنده و به تعویق انداختن عملیات دشمن را بر عهده دارند. نیروهای مسلح بحرین ضمن کنترل مسیرهای اطراف کشور خود، رخنه اولیه را مشکل ساخته و سپس با کشتن زمان، فضا را برای مداخله شرکای خارجی آماده می‌کنند.

خوش خدمتی ارباب به رعایای خود این بار از نوع آمریکایی

بر این اساس، بحرین به مقر استقرار ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در منطقه خلیج فارس مبدل شده و اینک با عربستان سعودی و شورای همکاری خلیج فارس برای سرکوب کردن ناآرامی‌های داخلی در این کشور همکاری دارد.

میلیتاری نیوز فلسفه خرید موشک‌های تاو از سوی بحرین را حفظ امنیت داخلی و البته دفاع در برابر تهدیدهای خارجی دانسته و نوشت: بحرین می‌تواند با استقرار سریع موشک‌های تاو روی خودروهای زرهی، از آن‌ها در نبردهای زمینی و حتی علیه قایق‌های تندرویی که به تاسیسات حیاتی آن‌ها نزدیک می‌شوند، استفاده کند.

خوش خدمتی ارباب به رعایای خود این بار از نوع آمریکایی

شرکت «ریتون» آمریکا سازنده موشک‌های تاو قصد دارد نسخه «2B Aeros» را به بحرین بفروشد که در آن از کلاهک‌های جنگی دارای قابلیت نفوذ انفجاری استفاده شده است.

حداکثر شتاب موشک تاو 278 متر بر ثانیه است و فاصله بین شلیک تا برخورد موشک با هدف در حداکثر برد مفید موشک 20 ثانیه بوده که به معنای میانگین سرعت حدود 187 متری این موشک است.

بن مورس تحلیلگر ویژه امور تسلیحات موسسه جینز در زمینه خریدهای تسلیحاتی حکام آل‌خلیفه گفت: واردات تسلیحاتی بحرین در سال 2016 به 80 میلیون دلار رسیده، درحالی که هزینه خرید این تجهیزات در سال گذشته 30 میلیون دلار بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد: تسلیحاتی که بحرین تاکنون دریافت کرده شامل موشک‌های هوا به هوا با برد متوسط به ارزش 16 میلیون دلار، دستگاه‌های لیزری تعیین فاصله به ارزش چهار میلیون دلار و موشک‌های ضدتانک به ارزش سه میلیون دلار و خرید خدماتی برای نگهداری هواپیماهای اف- 16 به ارزش 16 میلیون دلار است.

خوش خدمتی ارباب به رعایای خود این بار از نوع آمریکایی

موشک تاو

تاو نوعی موشک هدایت‌شونده ضد تانک است که در دهه ۱۹۶۰ در شرکت هوانوردی هیوز طراحی شده و از سال ۱۹۷۰ به خدمت ارتش آمریکا پذیرفته شد. تاو در کنار موشک روسی ۹کی۱۱ مالیوتکا یکی از دو موشک هدایت‌شونده پرتیراژ دنیا بوده‌است. این موشک هم قابلیت شلیک سطح به سطح و هم قابلیت شلیک هوا به سطح را دارد. موتور این موشک دومرحله‌ای و از نوع سوخت جامد است. 

سامانه‌های پرتاب متعددی برای این موشک طراحی شده که شامل پرتابگرهای قابل حمل توسط پیاده‌نظام، پرتابگرهای نصب‌شونده بر روی خودروها و پرتابگرهای نصب‌شونده بر روی بالگرد می‌شود. موشک تاو در هیچ یک از کشورهای کاربر آن از رده خارج نشده، اما بهینه‌سازی‌های متعددی بر روی آن انجام شده‌است.  

خوش خدمتی ارباب به رعایای خود این بار از نوع آمریکایی

برد مفید این موشک 65 تا 3/750 متر، کالیبر آن 152 میلی‌متر، وزن کلاهک آن 3/9 کیلو در مدل‌های اولیه و 5/9 کیلوگرم در مدل‌های دیگر، و وزن کل موشک در مدل‌های مختلف بین 18/9 کیلو تا 22/6 کیلو و قدرت نفوذ این موشک در زره حدود 60-80 سانتی‌متر برآورد شده‌است. حداکثر شتاب موشک تاو 278 متر بر ثانیه است و فاصله بین شلیک تا برخورد موشک با هدف در حداکثر برد مفید موشک 20 ثانیه بوده که به معنای میانگین سرعت حدود 187 متری این موشک است.

خوش خدمتی ارباب به رعایای خود این بار از نوع آمریکایی

خوش خدمتی ارباب به رعایای خود

موشک تاو از جمله تسلیحات گران قیمت دنیا است، اما ظاهرا این قیمت برای نوچه‌های آمریکا مثل تروریست‌های موجود سوریه، آل‌سعود، امارات، قطر و بحرین شامل تخفیف می‌شود؛ همانطور که آمریکایی‌ها در سال 2014 محموله‌هایی از موشک‌های ضدتانک تاو را در اختیار تروریست‌های تکفیری قرار دادند و تروریست‌ها نیز از آن‌ها علیه ارتش و مردم سوریه استفاده کردند.

همچنین در سال 2014، آمریکا محموله‌هایی از موشک‌های ضدتانک «تاو» در اختیار تروریست‌های مورد حمایت قطر و عربستان قرار داد که آن‌ها خسارت‌های سنگینی به یگان‌های زرهی ارتش سوریه وارد آوردند. 

خوش خدمتی ارباب به رعایای خود این بار از نوع آمریکایی
کشورهایی همچون امارات عربی متحده، عربستان سعودی، عمان، آرژانتین، آلمان، مجارستان، مصر، اتیوپی، بحرین، ترکیه، تونس، تایلند ، سوئیس، کویت ، اردن ، ژاپن ، ایتالیا و .... نیز این موشک پیشرفته ضد زره را در اختیار دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.