"ماراسموس" در کمین کسانی که می خواهند یک شبه لاغر شوند!

کمبود بیش از حد پروتئین فرد را به مرور زمان با کاهش وزن شدیدی روبرو می کند.
محمد حسین عزیزی متخصص تغذیه گفت: پروتئین با دو منشاء گیاهی و حیوانی از نیاز های اصلی  بدن انسان است که باید روزانه مورد مصرف قرار گیرد.
 
وی اظهار داشت:پروتئین های گیاهی انواع  فراورده های آردی و حبوبات(نخود،لوبیا،عدس،ماش و ...) و پروتئین های جانوری انواع گوشت های قرمزسفید، گوشت آبزیان ،تخم مرغ و شیر را شامل می شود.

عزیزی تاکید کرد:میوه و سبزیجات فاقد ارزش پروتئینی هستند اما از ضرورات سبد غذایی به حساب می آیند. 

وی تاکید کرد:توصیه می شود که روزانه 30 درصد پروتئین حیوانی و 70 درصد پروتئین گیاهی مصرف شود و در صورت پیروی نکردن از برنامه غذایی سالم سوء تغذیه حاد به سراغ فرد می آید.

عزیزی ابراز داشت: کمبود پروتئین باعث التهاب غدد بزاقی،تراکم مایعات در بافت ها(تورم و پف قسمت هایی از بدن مثل  زیر چشم و دست ها)،کاهش عملکرد شناختی بدن ، کندی حافظه و در موارد خیلی حاد فراموشی کوتاه مدت می شود.همچنین پروتئین ها برای تولید طبیعی هورمون هایی که در کنترل  تولید انرژِی و سطح هوشیاری نقش دارند،موثر هستند.

وی تصریح کرد:متورم شدن گونه ها،چشم های پف کرده،دست های متورم،ریزش و کم شدن مو،خشکی بیش از حد پوست،بی حالی و خاطر فراموشی از علائم کمبود بیش از اندازه پروتئین است.

عزیزی یادآور شد: افرادی که برای لاغری از رژیم های عذایی کم کالری بدون اصول پیروی می کنند با اجتمال زیادی در سل های آتی دچار بیماری های سوء تغذیه و لاغری مفرط (ماراسموس) می شوند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.