مثلث غربی-عربی-صهیونیستی فرقه گرایی را میان مسلمانان ترویج می‌کنند

نماینده مردم کابل در پارلمان افغانستان گفت: فرقه‌گرایی و قدرتمند شدن جریان‌های سلفی و تکفیری بزرگترین خطری است که جامعه‌ مسلمانان را تهدید می‌کند و به سوی انزوا و فروپاشی پیش می‌برد.
مهدوی«جعفر مهدوی» نماینده مردم کابل در پارلمان با بیان اینکه جهان اسلام امروز گرفتار مشکلاتی است که برنامه ریزانش برخی کشورهای غربی-عربی به همپیمانی رژیم صهیونیستی هستند، گفت: فرقه‌گرایی و قدرتمند شدن جریان‌های سلفی و تکفیری بزرگترین خطری است که جامعه‌ مسلمانان را تهدید می‌کند و به سوی انزوا و فروپاشی پیش می‌برد.

 

عضو حزب ملت افغانستان با اشاره به اینکه وحدت میان شیعیان و اهل تسنن از ملزومات جهان اسلام است، بیان داشت: تفاوت‌های زیادی بین مذاهب اسلامی وجود ندارد و همه مسلمانان به خداوند تبارک و تعالی ایمان دارند و پیامبر اکرم(ص) شخصیت مورد قبول و احترام آنهاست، بنابراین وظیفه علما و نخبگان سیاسی و فرهنگی شیعه و سنی است که برای اتحاد مجموعه فرق بر اصول مشترک همچون «قرآن کریم» و احادیث تاکید کنند.
 
نماینده مردم کابل در پارلمان افغانستان خاطرنشان کرد: اگر علمای برجسته فرق اسلامی برای مقابله با فتنه‌ای که در دامان اسلام افتاده، چاره‌ای نیندیشند، بعید نیست که در سالهای آینده دچار بحرانی شویم که جهان اسلام تا سالهای متمادی نتواند از درون خاکستر و ویرانی که در سوریه، عراق و یمن می‌بینیم کمر راست کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.