فروعات دین نباید بین دو فرقه سرافراز شیعه و سنی انشقاق بیندازد

مولوی ضیایی گفت: فروعات دین نباید باعث جدایی مذاهب شیعه و سنی از یکدیگر شود. اینها هر دو بال یک پرنده‌اند که موجب رشد و تعالی جهان اسلام خواهند بود.
فروعات دین نباید بین دو فرقه سرافراز شیعه و سنی انشقاق بیندازد«مولوی ضیایی» عالم دینی افغانستانی درباره لزوم وحدت در میان مسلمانان در این برهه از زمان با بیان اینکه اگر بین تشیع و تسنن اتفاق و وحدت نباشد قدرت‌های استکباری حکومت‌های اسلامی در حال توسعه را به نابودی می‌کشانند، گفت: امروز بر همه امت اسلام واجب است که با بینش صحیح گرد یک محور اتفاق و اتحاد داشته باشند تا دشمنانی که به براندازی نظام‌های متنخب اسلامی چشم دوخته‌اند، از خلأ عدم اتحاد مسلمین به اهداف خود دست پیدا نکنند.

  این عالم اهل سنت افغانستانی اضافه کرد: آنچه در طول تاریخ مایه نگرانی و اختلاف میان مسلمانان بوده و دشمنان همواره از آن بهره‌گرفته‌اند، افراطیت است و تا زمانی که هر دو طرف بی‌دلیل در دین اغراق کنند و برای حذف تئوری مذهب طرف مقابل اقدام کنند نگرانی برای انشقاق مسلمانان وجود خواهد داشت که تاکنون نیز این پدیده پیامدهای بدی را برای جهان اسلام داشته است.


مولوی ضیایی خاطرنشان کرد: آنچه مهم است اینکه فروعات دین نباید باعث جدایی مذاهب شیعه و سنی از یکدیگر شود. اینها هر دو بال یک پرنده‌اند که موجب رشد و تعالی مسلمانان در جهان امروز خواهند بود و اگر این دو فرقه سرافراز در طول تاریخ در فروعات دین اختلاف نداشتند در مقابل استکبار موفق بودند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.