هر چه در زمان میلاد پیامبر(ص) اتفاق افتاد، برای نابودی کفر بود

تمامی اتفاقات زمان تولد پیامبر(ص) در راستای نابودی کفر، نماد های غیر الهی و نظام سلطه بود.
حجت الاسلام و المسلمین سید جواد هوایی معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی و کارشناس مذهبی با اشاره به برکت پیامبر(ص) گفت: برخی از کوتاه فکران که سعی در خدشه دار کردن ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) دارند، از فکت های بی معنایی برای دستیابی به اهداف شومشان استفاده می کنند.

 

وی افزود: برای مثال همه ما شنیده ایم که چشمه ای در زمان تولد پیامبر(ص) خشک شده است. این کوتاه فکران در راستای همان هدفشان این شبه را وارد می کنند که مگر مسلمانان نمی گویند که پیامبر(ص) رحمت للعالمین بوده است، پس چگونه چشمه ای در هنگام تولدش خشک شده یا طاقی فرو ریخته است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: در پاسخ این شبه باید بگویم که تمامی اتفاقات زمان تولد پیامبر(ص) در راستای نابودی کفر، نماد های غیر الهی، نظام سلطه و آگاهی مردم از بروز اتفاقات مهم بود. یعنی آتشکده ای که خاموش شد و طاقی که فرو ریخت همگی نماد کفر بودند. اگر چشمه ای هم خشک شد،  تضادی با رحمت للعالمین بودن رسول خدا(ص) ندارد. آن عده که این شبهه را وارد می کنند، عملکرد چندین ساله خاتم الانبیاء(ص) را رها کردند. تصور می کنند که بیان چهار نکته منفی آن هم نکاتی که از عملکرد پیامبر(ص) نشأت نمی گیرد، می توانند، شریعت اسلام و شخصیت رسول خدا(ص) را زیر سوال ببرند.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص برکات وجودی پیامبر(ص) اظهار کرد: مگر پیامبر(ص) نماز باران نمی خواندند و باران می بارید. مگر پیامبر(ص) همه را  از نابودی و ضلالت بت پرستی نجات نداد. این ها نشانه ای از رحمت نیست. علاوه بر این خشک شدن چشمه طبق پژوهش زمین شناسان همیشه بد و منفی نیست. کاهی به افزایش ذخیره های آب ها زیر زمینی کمک می کند. پس این شبهات مردود هستند.

هوایی در خصوص سیره عملی پیامبر(ص) گفت: حقانیت پیامبر(ص) به اندازه ای مستدل بود که کافران به آن اقرار می کردند. هر کس ذره ای با ادبیات عرب آشنا باشد، می فهمد که این زبان را نمی توان یک شبه آموخت. عظمت وجودی پیامبر(ص) با وجود اینکه ایشان امی بودن، صاحب بزرگترین معجزه الهی یعنی قرآن شد. نه تنها تمام قرآن بر سینه شان نازل شد، بلکه پیامبر(ص) آن را به مردم ابلاغ کردند. اتصالشان به عالم معنا و صاحب بزرگترین وحی الهی بودن، نشان از حقانیت رسول خدا(ص) دارد.

وی در خصوص مفاهیمی از سیره پیامبر(ص) که کمتر بازگو می شود، بیان کرد: رسول خدا، 63 سال عمر کردند و در تمام دوران، عملکردی داشتند که اهمیت فراوانی دارد. همسر داری حضرت(ص)، توجهشان  به خانواده، چگونگی برخورد با دشمنان اسلام و کفار، صلح های ایشان، تأکید به وحدت میان مسلمانان حتی مظلومیتشان نکاتی دارد که کمتر بر روی منبر ها و رسانه های اسلامی بیان می شود. 

هوایی در پایان اضافه کرد: این که با آمدن رسول خدا(ص) در این دنیا طلقی فرو ریخت، موضوع مهمی است، اما مهمتر از آن موضوعات بالا عظمت معنوی و رشد فکری ست، که کمتر مورد توجه قرار می گیرد. علاوه بر این به دلیل مقارن شدن میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) باید به هر دو بزرگوار توجه کرد که بتوان، از سیره عملیشان به خوبی بهره ببریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.