خدمت به همسر کفاره گناهان کبیره است


پیامبراکرم (ص) خدمت به همسر در خانه را در زمره کفاره گناهان کبیره دانستند و برای آن فضایل بسیاری را نام بردند.
 در روایات آمده است: «روزى رسول اکرم ( ص) به خانه سید اولیاء ( ع ) آمد، دید: آن حضرت نشسته است و عدس پاک مى کند.و سیدة النساء در پیش دیگ نشسته است.حضرت رسول ( ص) فرمود: بشنو اى ابو الحسن! «و نمى گویم مگر آنچه را خدا امر کرده است که بگویم » که: هیچ مردى نیست که: در خانه امداد زن کند و یارى او را نماید مگر اینکه خدا به او مى دهد به عوض هر مویى که در بدن اوست عبادت یک سال را، که روز آن را روزه بگیرد و شب آن را به عبادت به سربرد.

و عطا مى کند از ثواب، به او مثل آنچه به صابرین داده، که داود پیغمبر (ع ) و یعقوب ( ع ) و عیسى(ع ) باشد.یا على! هر که در خانه خود مشغول خدمت عیال شود و مضایقه نکند، خدا اسم او را در دفتر شهدا مى نویسد.و در هر روز و شبى ثواب هزار شهید از براى او ثبت مى کند.و به هرقدمى که برمى دارد ثواب حج و عمره به او مى دهد.و به عدد هر رگى که در بدن اوست شهرى در بهشت به او عطا مى فرماید.یا على! یک ساعت خدمت در خانه، بهتر است ازعبادت هزار سال و هزار حج و هزار عمره و هزار بنده که آزاد کنى و هزار مرتبه جهاد و عیادت هزار مریض و هزار نماز جمعه و هزار تشییع جنازه و سیر کردن هزارگرسنه و پوشانیدن هزار برهنه و روانه ساختن هزار اسب در راه خدا و بهتر است ازاینکه تورات و انجیل و زبور و قرآن را تلاوت کند و هزار اسیر را آزاد کند و هزارشتر که به مساکین بدهد و از دنیا بیرون نرود مگر اینکه جاى خود را در بهشت ببیند.

حضرت محمد(ص) در جای دیگری می فرماید:« یا على! خدمت عیال، کفاره گناهان کبیره است.و غضب پروردگار را مى نشاند و مهرحور العین مى شود و حسنات را زیاد مى کند و درجات را رفیع مى گرداند.یا على! خدمت عیال را نمى کند مگر صدیق یا شهید یا مردى که خدا خیر دنیا و آخرت را ازبراى او خواسته باشد»

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.