چگونگی نحوه رمزگذاری روی ویندوز

در این خبر برای شما عزیزان نحوه رمز گذاری روی ویندوز را آموزش می دهیم.
بیشتر ما اطلاعاتی را بر روی رایانه های شخصی و تلفن های همراه خود نگه می داریم که خصوصی و یا شاید بسیار حساس باشند و تمایل نداریم افراد دیگر به آن دسترسی داشته باشند. برای محافظت از اطلاعات خود بر روی دستگاههای مختلف لازم است داده های خود را رمزگذاری کنید. با این کار تقریبا هیچ کس قادر به دسترسی به داده های شما نیست.

 

رمزگذاری، فرآیند کدگذاری داده ها است به صورتی که تنها افراد مجاز قادر به خواندن آن هستند. داده های رمز گذاری شده برای افرادی که کلید رمز گشایی را نداشته باشند به صورت حروف درهم و ناخوانا به نظر می رسند. بنابراین اگر اطلاعات خود را رمزگذاری کنید، هنگامی که گوشی شما سرقت و یا گم می شود، اطلاعات مورد حفاظت است.

در این قسمت برای شما عزیزان نحوه رمز گذاری روی ویندوز  را آموزش می دهیم

رمزگذاری در بسیاری از رایانه های شخصی ویندوز 10 به ویژه تبلت ها و هایبریدها، به طور پیش فرض فعال است. برای اطمینان از این قضیه، به بخش تنظیمات بروید و بر روی System > About کلیک کنید. اگر دستگاه شما از رمزگذاری پشتیبانی کند Drive Encryption فعال است.

نحوه رمز گذاری روی ویندوز

اگر گزینه ای در مورد رمزگذاری دستگاه وجود نداشته باشد، یعنی دستگاه شما از آن پشتیبانی نکند. اگر ویندوز 7، 8 و یا 10 داشته باشید می توانید با استفاده از ابزار BitLocker که بخشی از ویندوز است، کامپیوتر خود را رمزگذاری کنید. در واقع یعنی مایکروسافت دو گزینه مختلف برای رمزگذاری دارد.

اگر از نسخه اصلی ویندوز استفاده می کنید ولی Drive Encryption یا BitLocker دسترسی ندارید، می توانید از نرم افزار دیگری به نام VeraCrypt برای رمزگذاری درایو خود استفاده کنید.

نحوه رمز گذاری روی ویندوز

برای فعال کردن BitLocker به بخش کنترل پنل رفته و بر روی BitLocker Drive Encryption کلیک کنید.

نحوه رمز گذاری روی ویندوز

اگر BitLocker خاموش باشد، یک  لینک در کنار درایوها با نام Turn on Bitlocker وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.