امام خمینی (ره) با نگاه به قرآن زمامداران غاصب جهان را رسوا کرد

یازدهمین مراسم ملی تکریم چهره‌های قرآنی با یاد و خاطره استاد محمدتقی مروت برگزار شد.

امام خمینی (ره) با نگاه به قرآن زمامداران غاصب جهان را رسوا کردیازدهمین مراسم ملی تکریم چهره‌های قرآنی با یاد و خاطره استاد محمدتقی مروت با حضور مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن، عباس سلیمی استاد پیشکسوت قرآن کریم، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و قاریان و حافظان و چهره‌های قرانی روز جمعه 15 بهمن  در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

 

مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن در این مراسم گفت:‌ خوشحالیم که توفیق داشتیم از چهره‌های قرآنی کشورمان تجلیل کنیم.
 
وی ‌ افزود: یکی از ویژگی‌های دستگاه‌های قرآنی تجلیل از اساتید و فعالان این عرصه است که امشب از حائزان رتبه‌های اول تا سوم مسابقات بین‌المللی قرآن،‌ حافظان کل حائز مدارک درجه یک و دو و همچنین اساتیدی که بیش از 25 سال سابقه مستمر در امر آموزش قرائت یا تفسیر داشتند، تجلیل می‌کنیم.

رئیس سازمان دارالقرآن خاطرنشان کرد:‌ سازمان دارالقرآن مسئولیت اعطای مدرک تخصصی به حافظان را دارد که در طول 11 دوره برگزاری، حدود 5 هزار نفر موفق به کسب مدرک تخصصی حفظ شده‌اند. سال آینده سعی داریم با کمک حافظان کل قرآن کریم جلسات سنتی قرآن را دو برابر کنیم تا از این طریق گامی به‌ سوی توسعه فعالیت‌های قرآنی برداشته باشیم.
 
عباس سلیمی استاد پیشکسوت قرآن کریم در این مراسم در خصوص اصلی‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی گفت: رهبری، امت و ایدئولوژی سه رکن اصلی پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: امامی که با نگاه به قرآن زمامداران غاصب جهان را رسوا کرد و با بصیرت قرآنی معادلات سیاسی دنیا را بر هم زد. ایشان سیاست‌مدار بود، عارف بود اما عرفان او در چارچوب شریعت اسلام قرار داشت.

سلیمی در ادامه تصریح کرد: ایشان زمانی که در جبهه استبداد داخلی مبارزه می‌کرد، با دشمنان خارجی نیز می‌جنگید. ایشان به گورباچف فرمود که صدای شکسته شدن استخوان‌های کمونیسم به گوش می‌رسد. این ویژگی‌های رهبری است که پیرو مکتب قرآن بود و قرآن را از کنج عزلت و انزوا به صحنه جامعه آورد. امت و ملت با بیعت با امام (ره) موجب پیروزی انقلاب اسلامی شدند.

سلیمی خاطرنشان کرد: اولین پیام قرآن کریم مختص خودِ جامعه قرآنی است. آنها باید در کنار اخلاص و ایثار، مأموریت حفظ جایگاه قرآن و حفظ حرمت آن در جامعه را به‌ خوبی عمل کنند.

این استاد پیشکسوت قرآن کریم اظهار داشت: حوزه‌های علمیه، روحانیت، رسانه ملی و آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی دقیق برای توسعه معرفت دینی مردم باید پیشگام باشند. قرائت و حفظ قرآن دروازه ورود به علوم قرآنی است، بنابراین مسئولان باید به‌گونه‌ای عمل کنند که سبک زندگی مردم اسلامی شود.

حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: نسل‌های بعد انقلاب اسلامی حرکت پرشتابی در زمینه‌های روخوانی، روان خوانی و حفظ قرآن کریم دارند. خوشبختانه مسئولان نیز به عنوان مهم‌ترین وظیفه فرهنگی دینی بحث قرآن را در دستورکار خود قرار داده‌اند.

وی افزود: بیش از یک دهه قبل تصمیم گرفتیم به خاطر مسائل جغرافیای انسانی در کشور، فرهنگ دینی را به دو بخش قرآنی و غیرقرآنی تقسیم کنیم. کار قرآنی و فرهنگ دینی از آنِ خود مردم است. بسیاری از افراد برای توسعه فرهنگ قرآنی از یکدیگر سبقت می‌گیرند و ما نیز برای بهینه‌سازی و هدایت این مسیر از خبرگان و اساتید کمک می‌گیریم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: از وقتی که شورای توسعه فرهنگ قرآنی شکل گرفت، ما به عنوان یکی از بخش‌ها فعالیت‌های خود را توسعه دادیم. شورا باید بر عملکرد دستگاه‌های قرآنی نظارت دقیقی داشته باشد و کارکرد دستگاه‌ها را رصد کند، به‌طوری‌که اگر نهادی توان علمی و قرآنی نهفته‌ای داشت، از او حمایت کند.

وی در پایان خاطره‌ای از روزهای ورود امام راحل به ایران گفت و بیان کرد:‌ در روز 12 بهمن قبل از اینکه حضرت امام (ره) به ایران بیایند، ما در گروه سرود «خمینی ای امام» مشغول تمرین بودیم. وقتی که ایشان وارد کشور شدند، گروه سرود به دو بخش تقسیم شد. ما در فرودگاه می‌خواستیم همراه با امام(ره) به بهشت‌زهرا برویم،‌ اما دیرتر رسیدیم و همراه با گروه سرود در بهشت‌زهرا «برخیزید ای شهیدان راه خدا»‌ را اجرا کردیم.

در این مراسم از چهره های قرآنی تجلیل شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.