آمریکا ناقض برجام/ترامپ پدیده جدید در تاریخ آمریکا است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:اقدامات جدید آمریکا و شخص ترامپ علیه ایران نقض برجام است.

علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یکشنبه در آیین راه اندازی سامانه دیجیتال روستای جعفرآباد بخش اشترینان بروجرد در جمع خبرنگاران گفت :اقدامات جدید آمریکا و شخص ترامپ علیه ایران نقض برجام است ولی طرف مقابل ما فقط آمریکا نیست و کشورهای پنج به علاوه یک نیز در اجرای این توافق نامه دخالت دارند.

 

وی با اشاره به اینکه موافقت‎نامه برجام از پشتوانه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برخوردار است، تاکید کرد: با این تفاسیر با وجود نقض برجام از سوی کشور آمریکا، این توافق روند اجرای خود را طی می‎کند.
 
بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اقدامات ترامپ از جمله ممنوعیت تردد اتباع 7 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران گفت:ملت ‌آمریکا نیز با انتخاب رخ داده گرفتار شده‎اند.

وی افزود :ترامپ با یک فرمان همه سفرا را برکنار کرد که تمام وزرای ارشد امور خارجه آمریکا در واکنش به این اقدام به صورت دسته جمعی استعفا دادند. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ترامپ یک پدیده جدید در تاریخ آمریکا است، گفت: سابقه ندارد رئیس جمهوری، دادستان را برکنار کند و قاضی دیگری حکم نقض فرمان رئیس جمهوری را بدهد.

بروجردی افزود: اقدامات ترامپ برای آمریکا معضل آفرین است و گرفتاری های زیادی برای مردم این کشور به وجود می آورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.