وزارت‌خارجه باید پاسخگوی قراردادهای امضا شده بین ایران و سوئد در خانه سفیر سوئد باشد

نماینده مردم ورامین معتقد است؛ مسئولیت صفر تا صد امضای قراردادهای تجاری بین ایران و سوئد در خانه شخصی سفیر سوئد بر عهده وزارت امور خارجه است.

وزارت خارجه پاسخگوی قرردادهای تجاری ایران و سوئد در خانه شخصی سفیر سوئد باشدسیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین؛به مراسم امضای قراردادهای تجاری میان ایران و نخست وزیر سوئد که روز گذشته  به جای مراکز رسمی در خانه سفیر سوئد برگزار شد، واکنش نشان داد.

 

وی تاکید کرد: اقدام اخیر مسئولین مبنی بر انعقاد قراردادهای تجاری با کشور سوئد آن هم در منزل سفیر سوئد در ایران بر خلاف قواعد، عرف بین الملل و آداب و رسوم دیپلماتیک است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه این اقدام دو مشکل اساسی دارد، تصریح کرد: اولا اینکه این نوع برخورد در انعقاد توافقات تجاری تحقیر ملت ما و تحقیر کشور میزبان محسوب می‌شود چرا که کشور میهمان حق ندارد این اقدام را انجام دهد و حتما باید  این توافقات در مراجع و مکان‌های رسمی انجام شود، دوما فضای این توافق، فضایی خلاف شئونات نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و بلاخره کشور میزبان باید شئونات کشور میهمان را به جا بیاورد.

وی در ادامه اظهار داشت: معتقدم هر مقام دولتی که در این مراسم شرکت کرده خلاف قوانین عمل کرده است و قطعا باید در این رابطه به افکار عمومی توضیح دهد، حتی اگر مقامات دولتی (بخش خصوصی) هم در این جلسه شرکت کرده باشد، اشکالات بر شمرده شده شامل آنها هم خواهد شد.

نقوی حسینی بیان داشت: اگر اشخاصی از دولت هم در این جلسه بودند باید پاسخگو باشند و این مساله به هیچ وجه توجیه پذیر است و این عمل توهینی به ملت محسوب می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: معتقدم مسئولیت صفر تا صد این مساله بر عهده وزارت امور خارجه بوده و این وزارتخانه باید در این رابطه پاسخگو باشد، لذا هر نوع مناسبات دیپلماتیک تحت نظارت و کنترل وزارت خارجه انجام می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.