رئیس فدراسیون شطرنج: خاطیان از حضور در تمامی مسابقات محروم می شوند

پهلوان زاده گفت: شطرنج بازی که با حریف صهیونیستی رقابت کرد از حضور در کلیه مسابقات داخلی و خارجی محروم می شود.

رئیس فدراسیون شطرنج: خاطیان از حضور در تمامی مسابقات محروم می شونددر مسابقات آزاد شطرنج جبل الطارق که چند هفته قبل برگزار شد چند نماینده کشورمان از جمله سارا سادات خادم الشریعه و آتوسا پورکاشیانان دو ملی پوش، به همراه درسا و برنا درخشان دیگر شطرنج باز ایرانی در آن حاضر شدند.

 

از جمله حواشی حضور نمایندگان کشورمان در این مسابقات، رقابت درسا درخشان که ساکن ایران است، با نماینده رژیم صهیونیستی بود که جار وجنجال زیادی ایجاد کرد.

رقابتی که در پایان نیز شطرنج باز ایرانی نتیجه را به حریف واگذار کرد.

همچنین خواهر وی، برنا درخشان که در ایران زندگی نمی کند نیز بدون پوشش اسلامی در این رقابت ها شرکت کرد.

مسابقه نماینده کشورمان با شطرنج بازان صهیونیست در حالی انجام شد که ورزشکاران ایرانی در هیچ رویدادی حاضر به رویارویی با نمایندگان رژیم کودک کش صهیونیستی نمی شوند.


 رئیس فدراسیون شطرنج: به ما ارتباطی ندارد 

مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان این خصوص اظهار داشت: این بازیکنان به صورت آزاد در رقابت های جبل الطارق شرکت کردند. فدراسیون شطرنج بازان را به مسابقاتی اعزام می کند که از طرف فدراسیون جهانی برای تیم های ملی تدارک دیده شده است.

پهلوان زاده در ادامه عنوان کرد: طبق قوانین فیده این مسابقات به صورت رسمی نبود و هر شطرنج بازی که بخواهد در آن شرکت کند با هزینه شخصی باید در این مسابقات حضور یابد.

وی گفت: بررسی این موضوع (حضور شطرنج بازان ایرانی) در حیطه وظایف فدراسیون نیست چون دخالتی در حضور این بازیکنان به این رقابت ها نداشتیم. همچنین دو بازیکن دیگر ایرانی نیز به صورت آزاد در این رقابت ها شرکت کردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر این مسابقات به صورت رسمی برگزار شده بود و شطرنج بازان از طرف فدراسیون در آن شرکت می کردند به طور قطع با آنها برخورد می کردیم و اجازه حضور در مسابقات آتی شطرنج را به آنها نمی دادیم.

وی در پایان افزود: با این وجود شطرنج بازان ما نباید خدشه ای به منافع ملی کشور وارد کنند و ارزش های اسلامی را زیر پا بگذارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.