درخواست حضرت موسی از خدا

حضرت موسی(ع) در مناجات خود از خدا درخواست داشت تا امتش مناجات او را با خدا ببینند.

درخواست حضرت موسی از خداروزی  وقتی موسی بن عمران علیه السلام به پروردگار عالم عرض کرد، پروردگارا  دلم می خواهد از امتم با من بیایند و کوه طور و آن فضا را و آن مناجات و آن حال را ببینند، آن برخورد تو را با من  از نزدیک ببینند و لمس کنند، خداوند دستور داد از بین جمعیت تعدادی را انتخاب کن و همین طور آن ها را برندار و  آن جا بیاور.

 

موسی علیه السلام نزد امتش رفت و آن ها را صدا کرد و دید در کشور مصر، آن ها هفتاد هزار نفرند (وَ اخْتَارَ مُوسَى‏ قَوْمَهُ سَبْعِینَ رَجُلاً) (انعام:155):
 
حضرت موسی از هفتاد هزار، هفتاد نفر را انتخاب کرد. این هفتاد نفر، گل سر سبد امت بودند که پروردگار پذیرفت این هفتاد نفر به کوه طور بیایند و آن جریان معنوی را ببینند. آن هفتاد نفر آمدند و صحبت کردن  خدا را با موسی علیه السلام شنیدند. بعد همان افراد به موسی علیه السلام اصرار کردند و گفتند که ما از این فضا و منطقه بیرون نمی رویم و برنمی گردیم، (حَتَّى‏ نَرَى اللَّهَ جَهْرَةً) (بقره:55): تا این که خدا را با چشم ببینیم آنگاه خداوند هم یک صاعقه زد و هر هفتاد نفر را نابود کرد؛ یعنی منتخبین امت، بد از آب درآمدند؛ منتخبین امت، خارج از حق از آب درآمدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.