نقش مراجع در آخر الزمان

نقش مراجع در آخر الزمان هر روز یک حدیث از معصومین (ع) با مضامین دینی و اخلاقی

و أما الحوادث الواقعة فارجعوا فیها إلی رواة حدیثنا فإنهم حجتی علیکم و أنا حجة الله علیهم .


حضرت امام مهدی (عج) : و اما در پیشامدها و مسایل جدید به راویان حدیث ما مراجعه کنید ، زیرا که آنان حجت من بر شما هستند و من حجت خدا بر آنان هستم .

بحار الأنوار ، ج 53 ، ص 181

بیانیه ارتش به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر سوم خرداد؛ بارزترین جلوه نصرالهی در تاریخ دفاع مقدس است


ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، بیانیه ای صادر و در آن، سوم خرداد را بارزترین جلوه نصرالهی و از زیباترین روزهای دفاع مقدس دانست.

  ادامه مطلب ...

این خوراکی‌ها شما را مبتلا به آلزایمر می‌کنند

با وجود اینکه مصرف فست فود، خوراکی‌های شیرین و پرچرب باعث ابتلای افراد به بیماری‌های مرگبار به ویژه آلزایمر می‌شود، اما مصرف برخی خوراکی‌های سالم نیز می‌تواند اثر تخریبی برای مغز داشته باشد.

 

ادامه مطلب ...

ادعای گزاف ترامپ: نخواهیم گذاشت ایران به سلاح‌ هسته‌ای دست پیدا کند!

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد کشورش نخواهند گذاشت ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

به نقل از راشاتودی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی در قدس اشغالی مدعی شده است کشورش نخواهد گذاشت ایران به سلاح‌ هسته‌ای دست پیدا کند.

  ادامه مطلب ...

چه میزان از درآمدهای نفتی باید برای یارانه ها هزینه شود؟

مسئولان اقتصادی معتقدند در اوج صادرات در سال‌گذشته ۷۲ هزار میلیارد تومان درآمد نفتی داشتیم که باید سه برابر کل این میزان را هزینه کنیم تا تجهیز یارانه‌ها امکان پذیر باشد.

وضعیت درآمد نفتی چگونه است؟!طرح هدفمندسازی یارانه ها، یکی از بزرگترین تحولاتی است که طی چند دهه اخیر درحوزه اقتصاد کشور رخ داده است، این طرح توانسته تاثیر عمیقی بر بخش های مختلف اقتصادی کشور داشته باشد که عمدتا یکی از بخش هایی که با اجرای این طرح تحت تاثیر قرار می گیرد اقتصاد و مالیه شهری است، یارانه ها اغلب به عنوان ابزاری کوتاه مدت برای پوشش نارسایی های سیستم اقتصاد باز و جبران آثار نامناسب استراتژی های توسعه قلمداد می شود.

  ادامه مطلب ...

آیا می‌توان به سوسیس و کالباس‌های گیاهی اعتماد کرد؟

زندگی ماشینی و سرعت موجب شده تا دیگر وقتی برای طبخ غذاهای سنتی نداشته و به سراغ غذاهای آماده برویم، اما اینکه این محصولات تا چه میزان به سلامت افراد آسیب وارد می‌کند دغدغه مهم پژوهشگران است.

 همزمان با تغییر الگوی غذایی افراد در سراسر جهان و میل به مصرف غذاهای حاضری و زود پخت، بازار تولید و فروش انواع فست‌فودهای گوشتی روز به روز داغ‌تر و البته موج بیماری‌های گوارشی و کبد همچون سرطان لوزالمعده، پانکراس، معده و کبد چرب هم بیشتر شده است، به گونه‌ای که همین موضوع  نگرانی جدی سازمان بهداشت جهانی در این باره باخود به همراه آورد. 

  ادامه مطلب ...

توصیه های پزشکی برای تغذیه روزه داران/ نوشیدن آب هنگام افطار خطرناک است

در ماه مبارک رمضان، رژیم غذایی ما نباید به نسبت قبل خیلی تغییر کند و در صورت امکان باید ساده باشد.

در ماه مبارک رمضان ، رژیم غذایی ما نباید به نسبت قبل خیلی تغییر کند و در صورت امکان باید ساده باشد . رژیم غذایی همچنین باید طوری تنظیم شود که بر روی وزن تأثیر زیادی نداشته باشد . البته اگر فرد دچار اضافه وزن می باشد ، ماه رمضان فرصت مناسبی است تا وزن به حالت طبیعی برگردد .

  ادامه مطلب ...

رونمایی مایکروسافت از نسل جدید تبلت‌های سرفیس پرو / امکان هک پسورد سایت‌های وردپرس / نحوه ساخت چند اکانت تلگرام در یک گوشی

  اگر در طول روز فرصت خواندن و دنبال کردن اخبار فناوری را نداشتید مهمترین اخبار این حوزه را در این خبر به صورت مختصر و مفید مطالعه کنید

  ادامه مطلب ...

حیوانات مسخ‌ شده کدامند؟

بعضی از گناهکاران با کدام چهره در قیامت محشور می شوند؟حضرت علی (ع) می‌فرماید: روزی از پیامبر مکرّم اسلام (ص) سوال نمودم که کدامیک از حیوانات مسخ شده‌اند؟

  ادامه مطلب ...

دستورالعمل ماه مبارک رمضان+دانلود

در آستانه حلول ماه مبارک رمضان و تغییر در عادات غذایی روزه داران، پیروی از یک برنامه غذایی صحیح از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا هم بتوان عادات غذایی غلط را اصلاح کرد و هم از برکات معنوی این ماه بهره برد.

  ادامه مطلب ...

اعمال سه روز آخر ماه شعبان

اعمال سه روز آخر ماه شعبانسه روز پایانی ماه شعبان اهمیت بسیار زیادی دارد، باید از لحظه لحظه آن استفاده کنیم و از آن بهره ببریم  این سه روز به قدری اهمیت دارند؛که امام صادق  علیه السلام فرمودند: مَنْ صامَ ثَلاثَةَ أَیّامِ مِنْ اخِرِ شَعْبانَ وَ وَصَلَها بِشَهْرِ رَمَضانَ کَتَبَ اللّه ُ لَهُ صَـوْمَ شَهْـرَیْنِ مُتَتـابِعَـیْنِ.

  ادامه مطلب ...

توصیه های غذایی به روزه داران

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، گفت: روزه داران باید از مصرف غذاهای پر چرب و پرکالری در وعده سحر خودداری کنند تا در طول روز احساس گرسنگی نکنند.

توصیه های غذایی به روزه داران دکتر زهرا عبدالهی  به موضوع تغذیه در مام مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: مطالعات متعدد نقش موثر روزه داری را در بهبود بیماری های مختلف نشان داده اند. در اغلــب بیماریهایی که عادات غلط غذایی، چاقی و افزایش وزن در بروز آنها دخالت دارند روزه داری مفید است.

  ادامه مطلب ...

چه کسانی تا آخر عمر در رفاه هستند؟

آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) با ذکر داستانی از قوم بنی اسرائیل به افرادی اشاره دارد که تا انتهای عمرشان در رفاه هستند

آیت الله مجتهدی تهرانی (ره) می گوید:در بنی اسرائیل عابدی بود. شب خواب دید، در خواب به او گفتند: تو هشتاد سال عمر می کنی، چهل سال در رفاهی و چهل سال در فشاری. کدام یک را اول می خواهی چهل سال زندگی خوب را یا چهل سال در فشار؟

  ادامه مطلب ...

در 1700 تجمع چند صد هزار نفره خون از دماغ کسی نیامد/96 درصد از راى دهندگان احراز هویت شدند

وزیر کشور گفت: امیدواریم تجربه برگزارى این انتخابات، در انتخابات هاى آینده الگو شود در این انتخابات ٩٦ درصد از راى دهندگان احراز هویت شدند که اقدام بزرگى در جلوگیرى از تخلفات انتخاباتى بود.

عبدالرضا رحمانى فضلى وزیر کشور در برنامه گفت و گوى ویژه خبرى دوم خرداد  با اشاره به نقاط قوت  انتخابات96 گفت: انتخابات امسال به دلیل اینکه با انتخابات شوراى شهر همزمان بود از اهمیت فراوانى برخوردار بود و ما ٣قانون را باید همزمان اجرا میکردیم  که این امر باعث شد مجریان انتخابات کار دشوارى را داشته باشند.

  ادامه مطلب ...

الحاق 12 فروند بالگرد بازآماد شده به ناوگان هوانیروز ارتش

در آستانه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، 12 فروند بالگرد بازآماد شده ارتش در پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان، با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش به ناوگان هوانیروز ملحق شد.

  ادامه مطلب ...

مطابقت آراء 50 نفر اول تهران در 500 صندوق/از131 شکایت رسیده 70 مورد درباره بازشماری آرا است

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا گفت: تاکنون 131 شکایت به هیئت ارسال شده است که 70 مورد آن مربوط به شمارش و بازشماری آراء بوده است.

 "فرهاد تجری" سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که روز (سه‌شنبه، 2 خرداد ماه) در محل آمفی تئاتر باشگاه خبرنگاران جوان، برگزار شد، گفت: در حالی که چند روز از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا می‌گذرد اما هنوز لذت شیرینی حضور میلیونی مردم عزیزمان و همچنین خلق حماسه‌ای دیگر که باعث شد صفحه زرینی به تاریخ کشور اضافه شود ادامه دارد.

  ادامه مطلب ...

رژیم آل خلیفه به پایان راه رسیده است/پادشاهی بحرین برای دستگیری آیت الله عیسی قاسم از امریکا چراغ سبز گرفته است

نماینده آیت الله عیسی قاسم با اشاره به جنایت های رژیم آل خلیفه در بحرین گفت : امریکا برای دستگیری رهبر انقلاب بحرین به رژیم آل خلیفه چراغ سبز نشان داده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله دقاق نماینده آیت الله عیسی قاسم در ایران درباره اقدام اخیر رژیم آل خلیفه در دستگیری رهبر انقلاب بحرین اظهار داشت :  این اقدام نشان مى دهد که نظام آل خلیفه از خستگى آیت الله قاسم مأیوس شده است و به پایان راه رسیده است.

  ادامه مطلب ...

ذخایر مناسب کالاهای اساسی در کشور/توزیع 30 هزارتن برنج برای تنظیم بازار ماه رمضان

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از میزان ذخایر مناسب کالاهای اساسی در کشور خبرداد و گفت: برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان و جلو گیری از افزایش قیمت ها، به هر میزان که نیاز باشد کالا در سراسرکشور توزیع خواهیم کرد.

به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، یزدان سیف تاکیدکرد: با توجه به ذخایر مناسب کالاهای اساسی شامل: گندم، برنج، شکر و روغن در کشور، بابت میزان توزیع و تنظیم بازار این کالاها در ایام ماه مبارک رمضان هیچگونه مشکلی نداریم.

  ادامه مطلب ...

6هزار ساعت پرواز توسط بالگردها و بال ثابت‌های هوانیروز در عملیات بیت المقدس

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش این یکان در عملیات‌های دفاع مقدس و پشتیبانی از نیروهای زمینی گفت: در عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، خلبانان این یکان 6 هزار ساعت پرواز با انواع بالگردها و بال ثابت‌ها انجام دادند.

  ادامه مطلب ...

واکنش شخصیت‌های سیاسی به تکرار یک ادعا

در پی اظهارت وزیر امور خارجه آمریکا درباره برنامه موشکی ایران، مقامات لشکری و کشوری نسبت به آن واکنش نشان دادند.

 دونالد ترامپ عربستان را به‌ عنوان اولین مقصد نخستین سفر خارجی دوره ریاست‌جمهوری انتخاب کرد. اختصاص اولین ایستگاه از تور منطقه‌ای رئیس‌جمهوری آمریکا به عربستان سعودی حاوی پیام‌ها و پیامدهایی بر روابط واشنگتن-ریاض، تحولات منطقه است و اینکه ترامپ در ریاض پیش از هر کاری پای میز قرارداد با ملک سلمان نشسته و توافق بی‌سابقه 400 میلیارد دلاری را با وی امضا کرده که نقدترین آن فروش 110 میلیارد دلار سلاح به عربستان است، ماهیت نگاه رئیس جمهور بازرگان آمریکا به عربستان را نشان می‌دهد.

  ادامه مطلب ...

دیگران درباره من چگونه فکر می‌کنند؟/ تست روانشناسی

یک کارشناس ارشد روان شناس عمومی و مشاور کودک و خانواده در پاسخ به این سوال که دیگران درباره من چگونه فکر می‌کنند، توضیحاتی را ارائه داد.

 همه ما روزانه با افراد زیادی در تعامل و ارتباط هستیم. با توجه به اینکه انسان موجودی اجتماعی محسوب می‌شود بنابراین بسیاری از ما تمایل داریم که بدانیم دیگران چه تصوری نسبت به ما دارند. برای یافتن پاسخ این پرسش استفاده از آزمون‌های روانشناسی کمک کننده است. در این مطلب ما به شرح و تفسیر آزمون شخصیت دکتر فیل می‌پردازیم.

  ادامه مطلب ...

عامل اصلی آزادسازی خرمشهر ولایت‌مداری و وحدت ملی بود

 امیر سرتیپ پوردستان گفت: ولایت‌مداری، وحدت ملی و نهراسیدن از دشمن عوامل اصلی آزادسازی خرمشهر بود.

  ادامه مطلب ...

لاوروف: برای پایان بحران سوریه به حضور ایران نیاز است

وزیر خارجه روسیه روز (سه‌شنبه) اعلام کرد برای به پایان رسیدن بحران سوریه به حضور ایران در این فرایند نیاز است.

به نقل از العالم ، لاوروف در پاسخ به سوالی درباره اظهارات «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، درباره ایران گفت: «راهکار مشکلات در خاورمیانه و شمال آفریقا به حضور بازیگران خارجی که به نحوی در تحولات میدانی تاثیر گذار هستند، نیاز دارد.»

  ادامه مطلب ...

چه کنیم روزه اولی‌ها در گرمای خرداد راحت روزه بگیرند؟

برخی از پدر و مادر‌ها ترفندی که برای بچه‌ها می‌ریزند این است که کاری کنند بچه‌ها شب نخوابند و وقتی سحری خوردند، بخوابند تا دم غروب.

روزه‌اولی‌ها مخصوصا دخترک‌های نه سالۀ ما، امسال باید روزه بگیرند و والدین عزیز، باید ترفندهایی برای شادابی و انرژی گرفتن بچه‌ها به کار ببرند تا ماه رمضان امسال، هم نشاط و معنویت بچه‌ها حفظ شود و هم سلامت‌شان به خطر نیفتد.

  ادامه مطلب ...

امنیت و آسایش امروز ما مرهون رشادت‌ و ایثارگری‌ های پیشکسوتان دفاع مقدس است

 امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش گفت: سربلندی امروز ایران اسلامی به‌ واسطه مقاومت و ایستادگی رزمندگان سرافرازی است که خالصانه برای دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعالیت کردند.

  ادامه مطلب ...