واژه رمضان به چه معنی است

«رمضان» در لغت از «رمضاء» به معنای شدت حرارت گرفته شده و به معنای سوزانیدن است.

واژه رمضان به چه معنی است«رمضان» در لغت از «رمضاء» به معنای شدت حرارت گرفته شده و به معنای سوزانیدن است. چون در این ماه گناهان انسان بخشیده می شود، به این ماه مبارک رمضان گفته اند.همچنین گفته شده که از «حرّ» گرفته شده که به معنای برگشت از بادیه به شهر است .

  ادامه مطلب ...

چراغ سبز جنایت به آل خلیفه را آمریکا داده است/ سازمان‌های بین المللی جنایات آل سعود را نمی‌بینند

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: چراغ سبز جنایت به آل خلیفه توسط آمریکا داده شد و مقاومت ملت بحرین در برابر دیکتاتور‌ها جهاد فی سبیل الله است.

جراغ سبز جنایت به آل خلیفه از سوی آمریکا داده شد/حاکمان بحرین تجلی اسلام آمریکایی اند آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران (روز 5 خرداد ماه) با اشاره به اینکه  135 شهید از مرز دریایی اروند پیکرشان به کشور وارد شد؛  اظهار داشت : تعدادی از این عزیزان غواص بودند؛ دست های آن ها بسته شد تا دست های ما باز باشد.
  

ادامه مطلب ...

عبور از خط قرمز در محتوای مجموعه‌های نمایش خانگی

محتوای این مجموعه‌ها از نظر برخی منتقدان، از قوت کافی برخوردار نبوده و گاهی اوقات مخاطبان، مجموعه‌های مذکور را فقط برای جنبه سرگرمی آن، مشاهده می‌کردند.

  ادامه مطلب ...

سی ان ان: وهابیت ریشه تروریسم است/ هیچ حمله تروریستی در غرب با ایران در ارتباط نیست

فرید زکریا در یادداشتی به نقش عربستان سعودی در گسترش تروریسم پرداخته است.

سی ان ان: وهابیت ریشه تروریسم است/ هیچ حمله تروریستی در غرب با ایران در ارتباط نیست به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، فرید زکریا -- تحلیل گر مشهور آمریکایی -- گفت: تقریبا همه حملات تروریستی در غرب، به نوعی با عربستان سعودی ارتباط داشته و تقریبا هیچ کدام از این حملات، ارتباطی به ایران نداشته است».

  ادامه مطلب ...

کدام احادیث از نیکی به پدر و مادر می گویند؟

احسان به پدر و مادر جزء مواردی است که در احادیث به آن سفارش شده است در اینجا احادیثی را ذکر می کنیم که به این موضوع می پردازد.

کدام احادیث از نیکی به پدر و مادر می گویند؟
انسان فراموشکار، وقتی به قدرت و موقعیتی رسید، دوران عجز و کوچکی خویش را از یاد می برد و پدر و مادر و زحمات طاقت فرسای آنان را فراموش می کند.انسانیت و اخلاق ایجاب می کند که پاسدار این دو گوهر باشیم و از نیکی و احسان به آنها غفلت نکنیم. چگونگی برخورد ما با پدر و مادر و احترام و نیکی ما به آنان سبب می شود: که فرزندان ما نیز در نسل آینده، حق شناس و قدردان و نیکوکار به بار آیند. فرزندان ما همانگونه خواهند بود که ما با والدین خویش رفتار می کنیم.

  ادامه مطلب ...

واکنش شخیصت‌های سیاسی درباره احتمال وضع تحریم‌های جدید علیه ایران

دیدگاه‌های شخصیت‌های سیاسی درباره طرح اعمال تحریم‌های گسترده علیه ایران از سوی کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا را در این گزارش می‌خوانید.

مسئولین سیاسی درباره احتمال وضع تحریم های جدید غیر هسته ای چه گفتند؟ کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا اخیرا، طرح اعمال تحریم‌های گسترده غیرهسته‌ای علیه ایران موسوم به «قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران- 2017» را تصویب کرد. این طرح با 18 رأی موافق در برابر 3 رأی مخالف به تصویب اعضای کمیته خارجی سنا رسید.

  ادامه مطلب ...

آخرین جزئیات از مشاهده بیماری تب کنگو در اصفهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به آخرین جزئیات از مشاهده بیماری تب کنگو در اصفهان گفت: تا کنون ۴ مورد بیماری تب کریمه کنگو در استان اصفهان مشاهده شده است.

آخرین جزئیات از مشاهده بیماری تب کنگو در اصفهانغلامرضا اصغری با اشاره به مشاهده چند مورد بیماری تب کریمه کنگو در استان اصفهان عنوان کرد: تا کنون ۴ مورد بیماری تب کریمه کنگو در استان اصفهان مشاهده شده و از مردم استان میخواهیم گوشت را صرفاً از مراکز مورد تائید بهداشت و دامپزشکی تهیه کنند.

  ادامه مطلب ...

فضیلت‌های رمضان به سفارش صحیفه‌سجادیه

سفارش امام زین العابدین (ع) در چهل و چهارمین بخش صحیفه سجادیه به هنگام ورود به ماه مبارک رمضان آمده است.

فضیلت‌های رمضان به سفارش صحیفه‌سجادیه
ماه رمضان در کنار دیگر ماه های قمری،‌ با توجه به ارج و قرب الهی بیشتری جزو پر سفارش ترین ماه هایی است که مورد توجه پیامبران الهی،‌ائمه معصوم و خداوند قرار گرفته است.

  ادامه مطلب ...

آخرین مأموریت خلبان تفضلی در فتح خرمشهر رقم خورد

اولین یگان خدمتی خلبان تفضلی پایگاه رزمی پشتیبانی هوانیروز اصفهان (گردان تک) بود.

آخرین مأموریت خلبان تفضلی در فتح خرمشهر رقم خوردنصرالله تفضلی در سال 1337 در یکی از روستاهای گرمسار (ندولک کورکی) متولد شد. در پنج سالگی پدر را از دست داد و مادر متفکل مخارج او گردید تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را تا کلاس چهارم متوسطه در روستای قاطول وشهرستان گرمسار ادامه می‌دهد و در سال 1353 جهت خلبانی بالگرد در هوانیروز استخدام می‌شود.

  ادامه مطلب ...

چگونه با روزه داری در ماه رمضان لاغر شویم؟

ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای پاکسازی بدن، دفع سموم و کاهش وزن بدن روزه‌داران است و در این ماه اندام‌های مختلف بدن به ویژه دستگاه گوارش در شرایط استراحت و سم‌زدایی قرار می‌گیرد.

چگونه در ماه رمضان لاغر شویم؟برای لاغر شدن در ماه رمضان، می توانید از دستورالعمل های اساسی که در ادامه مطلب ارائه شده است، استفاده کنید که به حفظ سلامتی و تندرستی بدن شما کمک بسیاری خواهد کرد.

  ادامه مطلب ...

زیبایی و جوانی پوست در تابستان

برای زیبایی و کاهش چین و چروک صورت به خصوص در فصل گرم سال برخی نکات را رعایت کنید تا پوست شما جوان و زیبا بماند.

 اگر می‌خواهید پوست شما جوان بماند و چین و چروک بر روی آن ایجاد نشده یا این خطوط روی پوستتان از بین برود باید برخی نککات مهم را رعایت کنید:

  ادامه مطلب ...

آخرین حکم مراجع درباره سیگار کشیدن روزه‎دار

آخرین حکم مراجع درباره سیگار کشیدن روزه‎دار مسأله ابطال یا عدم ابطال روزه ماه مبارک رمضان برای افراد سیگاری موضوعی است که همواره مورد پرسش مقلدان از مراجع عظام تقلید بوده است که در ذیل برخی فتواها را منتشر می‎کنیم.

  ادامه مطلب ...

تیروئید در چه سنی کم‌کار و پرکار می شود؟

یک فوق تخصص غدد به مناسبت روز جهانی تیروئید گفت: عوامل ابتلا به بیماری کم کاری یا پرکاری تیروئید متعدد است و احتمال بروز کم کاری تیروئید با افزایش سن، بیشتر است اما پرکاری تیروئید در دهه دوم تا چهارم بیشتر دیده می‌شود.

تیروئید در چه سنی کم‌کار و پرکار می شود؟دکتر علیرضا استقامتی افزود: ابتلا به بیماری‌های کم کاری و پرکاری تیروئید، به یک گروه سنی خاص، اختصاص پیدا نمی کند، بلکه ممکن از دوران جنینی نیز این بیماری در فرد به وجود بیاید.

  ادامه مطلب ...