حدیث امام علی(ع) درباره ارکان ایمان

 هر روز یک حدیث از معصومین (ع) با مضامین دینی و اخلاقی


قالَ اَمیرَالمُومِنینَ : اَلایمانُ اَربَعَةُ اَرکان اَلرِّضا بِقَضاءِ الله وِ التَّوَکُل عَلَی الله وَ تَفویضِ الاَمرِ اِلَی الله وَ التَّسلیم لِاَمرِاللهی
 
امیرالمومنین فرمود: ایمان چهار رکن دارد: خشنودی به قضای الهی و توکل بر خدا و سپردن امر زندگی به خداوند و تسلیم در برابر امر خدا

(جهاد با نفس، ح 63)

بلندقامتان ایران در آستانه پنجمین لیگ جهانی / چالش نخست «ایگور»

تیم ملی والیبال ایران پنجمین حضور خود در لیگ جهانی را با سرمربی جدید مونته نگرویی خود، تجربه خواهد کرد.

  ادامه مطلب ...

محمود خاوری در کانادا دیده شد +تصاویر

«محمود خاوری» متهم بزرگ اختلاس در دولت احمدی نژاد روز – چهارشنبه ۱۰ خرداد ماه – در کانادا دیده شد.

  ادامه مطلب ...

مهار کانون‌های گرد و غبار وظیفه عراق است/ کاشت نهال در اربعین 96 قدم اول برای مهار گرد و غبار

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رفع مشکل پدیده گردوغبار و مهار کانون‌ها، وظیفه عراق است و ما در بخش آموزش و توان افزایی با این کشور همکاری می‌کنیم.

مهار کانون‌های گرد و غبار وظیفه عراق است/ کاشت نهال در اربعین 96 قدم اول برای مهار گرد و غبارمعصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم امضای توافق اجرایی ایجاد مزرعه مرکز آموزشی و پژوهشی و ترویج چگونگی مقابله با پدیده ریزگردها اظهار داشت: در ادامه همکاری‌های خوب در زمینه محیط زیست امروز توفیق برداشتن اولین قدم اجرایی برای تحقق تفاهم نامه همکاری با این کشور را داریم و گام جدی برای اجرای توافقنامه‌ها بین کشور عراق و ایران به ویژه در زمینه مقابله با گردوغبار برداشته می‌شود.

  ادامه مطلب ...

مقایسه گوشی iphone 7 و گوشی سامسونگ گلکسی S8

در این گزارش سعی شده است دوپرچمدار معروف اپل و سامسونگ یعنی iphone 7 و سامسونگ گلکسی S8 از جهات مختلف بررسی شود، اگر قصد خرید یکی از این دو تلفن هوشمند را دارید این خبر را بخوانید.

ادامه مطلب ...

بازتوانی بعد از عمل جراحی در کشور تخصصی نیست/ تغییر سبک زندگی مهمترین عامل کاهش هزینه‌های درمانی

یک متخصص ارتوپدی و فلوشیپ هیپ زانو گفت: روش‌های جراحی و توانمندی محققان در کشور مطلوب است، اما باز توانایی اعمال جراحی به صورت تخصصی پیش نمی‌رود.

بازتوانی بعد از عمل جراحی در کشور تخصصی نیست/ تغییر سبک زندگی مهمترین عامل کاهش هزینه‌های درمانیشهرام شیروانی متخصص ارتوپدی و فلوشیپ هیپ زانو  اظهار داشت: در بحث روش‌های جراحی و توانمندی محققان درباره جراحی و ارتوپدی جزو ۵ کشور اول دنیا هستیم و به دلیل تعدد و انتخاب بیماران، تکنیک‌های جراحی، نوع جراحی و توانمندی محققان وضعیت خوبی در منطقه داریم.

  ادامه مطلب ...

آشنایی با نسل جدید پهپادهای تاکتیکی ایران/ «مهاجر ۶» با موشک نقطه‌زن آمد +تصاویر

دو کاربرد مهم دیگر برای هواپیماهای بدون سرنشین استفاده به عنوان هدف پروازی برای تمرین و آموزش کارکنان شبکه پدافند هوایی توپخانه ای و موشکی و همچنین اجرای عملیات تهاجمی است.

  ادامه مطلب ...

احتمال افسردگی پس از انجام کدام جراحی ها بالاتر است؟

احتمال ابتلا به افسردگی در افرادی که جراحی های زیر را انجام می دهند بیشتر است و در این موارد پزشکان در صورت تشخیص علائم و نشانه های افسردگی در بیماران خود، آنها را به مراکز روان درمانی ارجاع می دهند.

  ادامه مطلب ...

مقایسه قدرت نظامی آمریکا و روسیه در یک جنگ احتمالی +تصاویر

به نظر شما دو قدرت نظامی آمریکا و روسیه، دقیقا در چه موقعیتی نسبت به هم قرار دارند و استعداد یا دست‌کم ظرفیت نظامی هر کدام در برابر دیگری دقیقا چقدر است؟

  ادامه مطلب ...

واشنگتن می‌تواند مجوز فروش هواپیما به ایران را نقض کند؟

چهارشنبه هفته گذشته، اظهاراتی از سوی وزیر خزانه‌داری آمریکا مطرح شد که نشان از کارشکنی جدیدی از سوی آمریکا بر سر توافق هسته‌ای داشت.

واشنگتن می‌تواند مجوز فروش هواپیما به ایران را نقض کند؟ طبق اظهارات این مسئول آمریکایی‌، این وزارتخانه در حال بررسی مجوزهای بویینگ و ایرباس برای فروش هواپیما به ایران است تا از این رهگذر، فشار تحریم‌ها بر تهران را افزایش دهد.

ادامه مطلب ...

ارتباط مواد شیمیایی خانگی با اختلال تیروئید در دختران/ ارتباط موهای سفید با کمبود ویتامین B12

** آیا می دانستید استفاده از تلفن همراه در اواخر شب تاثیرات مخرب بر سلامت روان نوجوانان دارد و آنها را افسرده می کند؟

  ادامه مطلب ...

فرو بردن سر در آب برای روزه دار چه حکمی دارد؟

فرو بردن سر در آب برای روزه دار از نظر فقها به شرح زیر است.

فرو بردن سر در آب برای روزه دار چه حکمی دارد؟
اگر روزه‌دار عمداً تمام سر را در آب فرو ببرد، بنابر احتیاط واجب روزه‌اش باطل است و باید روزه‌ی آن روز را قضا کند.

  ادامه مطلب ...

هافینگتن پست: نمی توان نفوذ و قدرت ایران در منطقه را نادیده گرفت/ متهم کردن ایران به اقدامات واقعا ناصحیح، یک نوع انحراف است

روزنامه آمریکایی هافینگتن پست نوشت: نمی توان نفوذ و قدرت ایران در منطقه را نادیده گرفت و بدون ایران صلحی در غرب آسیا برقرار نمی‌شود.

 هافینگتن پست در تحلیلی با اشاره به اینکه نمی توان نفوذ و قدرت ایران در منطقه را نادیده گرفت، نوشت: سیاست دولت جدید آمریکا در قبال ایران و عربستان اشتباه است و بدون ایران صلحی در غرب آسیا برقرار نخواهد شد.

  ادامه مطلب ...

ابوموسی اشعری در جنگ جمل مانع کوفیان شد

زمانی که مردم کوفه آماده جنگ جمل می شدند به امام علی (ع)خبر رسید که ابوموسى اشعری، کوفیان را از رفتن به جنگ باز داشته و به نشستن در خانه ترغیب کرده است.

  ادامه مطلب ...

سفر ژنرال پاکستانی به تهران برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان صحت ندارد/به عربستان توصیه می‌کنم واقعیت‌های منطقه را بپذیرد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره خبر سفر ژنرال پاکستانی به تهران برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان توضیحاتی را ارائه کرد.

سفر ژنرال پاکستانی به تهران برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان صحت ندارد/به عربستان توصیه می‌کنم واقعیت‌های منطقه را بپذیرد
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه درباره ادعای رسانه‌های پاکستانی مبنی بر سفر هفته آینده ژنرال قمر جاید باجوه به تهران برای میانجیگری میان ایران و عربستان، اظهارداشت: درباره این سفر اطلاعی ندارم و فکر نمی‌کنم درست و منطبق بر واقعیت باشد. هرچند ما روابط خوبی با پاکستان داریم و رفت و آمدهای زیادی در سطوح مختلف بین ما صورت می‌گیرد.

  ادامه مطلب ...

اگر می خواهید با خدا صحبت کنید، نماز بخوانید

آیت الله مجتهدی تهرانی(ره)با ذکر حدیثی از امام صاذق(ع) از اهمیت خواندن نماز می گوید

امام صادق (ع)فرموده اند:خداوند بر صورت واجب فرموده است که شب و روز در اوقات نماز در برابر او سجده کند.

  ادامه مطلب ...

افزایش قیمت خودرو در شرایط رکود چه توجیهی دارد؟/خودروسازان داخلی همچنان بر خلاف مسیر آب شنا می کنند

افزایش قیمت خودروهای داخلی در ایران در شرایطی مد نظر قرار گرفته که با انتقادات بسیاری از سوی برخی طیف‌ها و گروه های اجتماعی همراه شده ،موضوعی که مشخص نیست بالا رفتن قیمت در شرایط رکود اقتصادی با کدام توجیه و مبنای منطقی در دستور کار قرار می گیرد.

افزایش قیمت خودرو در شرایط رکود چه توجیهی دارد؟/خودروسازان داخلی همچنان بر خلاف مسیر آب شنا می کنندنوسانات قیمتی در بازار خودروی ایران، حدیث مفصل، دامنه دار و پر حاشیه ای است که در طول سنوات گذشته نیز به انحای گوناگون شاهد آن بوده ایم.

  ادامه مطلب ...

قرآن‌های منصوب به 6 تن از ائمه اطهار و سیر تحول خط در یک نگاه

ما تنها غرفه‌ای هستیم که شیوه درست کردن کاغذ را به شکل سنتی معرفی می‌کنیم و بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته‌ است.

قرآن‌های منصوب به 6 تن از ائمه اطهار و سیر تحول خط در یک نگاهمحمدرضا ساقی مسئول غرفه آستان قدس رضوی در خصوص نظر خود درباره بیست‌وپنجمین نمایشگاه قرآن کریم گفت: نمایشگاه نسبت به سال‌های قبل، بی‌نظم‌تر شده است و آماده‌سازی غرفه‌ها بسیار طول کشید و خدماتی که ارائه داده شد بسیار بی‌نظم بوده و ما بعد از چند روز هنوز کارت‌هایمان صادر نشده است.

  ادامه مطلب ...

زوج‌های سیاسی را بشناسید+ عکس

 ازدواج‌هایی که در قشر سیاسی جامعه اتفاق می‌افتد هر کدام در نوع خود جالب توجه هستند.

  ادامه مطلب ...

استقلالی ها سایت العین را هک کردند

سایت باشگاه ورزشی العین امارات توسط هکرهای ایرانی از دسترس خارج شد.

سایت العین هک شد سایت تیم فوتبال العین امارات که در جام باشگاه‌های آسیا با نتیجه پرگل 6 بر 1 استقلال تهران را پشت سر گذاشته بود از دسترس کاربران خارج شد.

  ادامه مطلب ...

با این لیوان‌ جادویی طبیعت در دستان شما است

یک مخترع ایرانی موفق به ساخت لیوان‌های یکبار مصرفی شد که دوجداره است که علاوه بر نسوزاندن دست دارای سامانه چای ساز در کف آن است.

با این لیوان‌ جادویی طبیعت در دستان شما استدر حال حاضر برای دم آوری و مصرف چای و انواع دمنوش به صورت فوری از بسته بندی‌های رایج چای کیسه‌ای استفاده می‌شود که با توجه به نوع مصرف فرایند دم آوری و تنظیم رنگ دلخواه چای و دمنوش به خوبی صورت نمی‌گیرد.

  ادامه مطلب ...

سقوط دو پله ای شاگردان کی روش در رده بندی جهانی

تیم ملی فوتبال کشورمان،در تازه ترین رده بندی رسمی فیفا با دو پله سقوط در رتبه سی ام جهان قرار گرفت اما همچنان تیم نخست آسیا باقی ماند.

تازه ترین رده بندی رسمی تیم های ملی فوتبال جهان بین بازه زمانی 4 مه تا اول ژوئن (14 اردیبهشت تا 11 خرداد)، روز(پنج شنبه)از سوی سایت فیفا اعلام شد که بر این اساس تیم ملی فوتبال کشورمان با کسب 829 امتیاز  و با دو  پله سقوط نسبت به ماه قبل در رتبه سی ام جهان قرار گرفته است،اما طبق معمول چند ماه اخیر همچنان تیم نخست قاره آسیا باقی ماند.

 

ادامه مطلب ...

تب کریمه کنگو در کمین رستوران‌های بین راهی

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو از مراجعه به رستوران‌های بین راهی که اقدام به تهیه غذا با گوشت کشتار روز می‌کنند خودداری کنید.

تب کریمه کنگو در کمین رستوران‌های بین راهیمحمد حسین عزیزی رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران اظهار داشت: بیماری تب کریمه کنگو در کشور شایع شده که بر اثر ارتباط مستقیم با دام به انسان منتقل می‌شود بنابراین علاوه بر قصابان و کارگران کشتارگاه در صورت عدم رعایت نکات ایمنی امکان انتقال بیماری به دامداران و مردم عادی نیز وجود دارد.

  ادامه مطلب ...

آرام‌ بخش ترین دمنوش‌های گیاهی برای آرامش اعصاب

دمنوش های گیاهی، سال های زیادی است که در خانه تقریبا همه ما ایرانی ها وجود دارند و از خواص زیاد آنها استفاده می کنیم. حالا این برچسب دمنوش چیزی است که در سال های اخیر به آن زده شده و شکلی مدرن به آن داده است. همان جوشانده های مادربزرگ ها که هر کدام برای یک درد یا مرضی خوب هستند، امروز در بسته بندی ها و فرم های کیسه ای یا باز در فروشگاه ها عرضه می شوند.

  ادامه مطلب ...

با رعایت این نکات در فصل گرما راحت روزه بگیرید/ اینفوگرافی

فصل گرما روزه‌داری را برای بسیاری از افراد مشکل می‌کند اما با چند راهکار ساده می‌توانید مشکل تشنگی در طول روز را رفع کنید.

با رعایت این نکات در فصل گرما راحت روزه بگیرید/ اینفوگرافی روزه گرفتن در فصل گرما علاوه بر ساعات طولانی روزه داری به دلیل گرمای هوا افراد روزه‌دار دچار تشنگی می‌شوند که برای جلوگیری از بروز چنین مسئله‌ای بهتر است افراد افطار خود را با شیر ولرم و یا عسل و خرما باز کنند.

  ادامه مطلب ...

پشت پرده پنهان فلافل‌هایی که نباید بخورید/ در اغذیه فروشی‌های «سلف سرویس» چه می‌گذرد؟

رعایت نکردن نکات بهداشتی در تهیه و توزیع مواد غذایی که به صورت سلف سرویس عرضه می‌شوند، سبب بروز انواع مسمومیت و اسهال های حاد عفونی در افراد می‌شود.

  ادامه مطلب ...