ایران صفر – ایتالیا 3/شاگردان کولاکوویچ لیگ جهانی را با شکست آغاز کردند

تیم ملی والیبال ایران دیدار نخست خود در مسابقات لیگ جهانی 2017 را با شکست مقابل ایتالیا پشت سر گذاشت.

  

  تیم ملی والیبال ایران در چارچوب روز نخست رقابت‌های سطح یک لیگ جهانی والیبال 2017، مقابل ایتالیا به میدان رفت. 

این مسابقه ازساعت 22 و 30 به وقت ایران و در شهر پسارو کشور ایتالیا آغاز شد و در نهایت با شکست سه برصفر شاگردان کولاکوویچ مقابل ایتالیای میزبان به پایان رسید.
 
**ست اول : ایران 22 – ایتالیا 25

تیم ملی والیبال ایران این دیدار را با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی پور، امیر غفور، فرهاد قائمی، مسعود غلامی و مهدی مرندی آغاز کرد. فرهاد قائمی آغاز کننده این دیدار بود با سرویسی که اولین امتیاز را برای ایتالیا به ارمغان آورد. 
 
در ادامه چند امتیاز پیاپی را تیم ایتالیا بدست آورد اما دو تیم در امتیاز 6 مساوی شدند. دو سرویس بد از بازیکنان ایران نتیجه را 8 بر 6 به سود ایتالیا کرد تا دو تیم با برتری تیم ایتالیا راهی اولین تکنیکال تایم این مسابقه و این ست شوند.
 
بعد از این تکنیکال تایم برتری با ایتالیایی‌ها همراه بود. در امتیاز 14 بر 11 به سود ایتالیا کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کرد تا روند امتیازگیری تیم ایتالیا را متوقف کند.
 
پانزدهمین امتیاز ایتالیا با یک پاس سرعتی و ضربه مهاجم ایتالیا در زمین ایران برای ایتالیا بدست آمد. به بیرون رفتن سرویس عادل غلامی امتیاز 16 را به ایتالیا داد تا دو تیم در امتیاز 16 بر 12 به دومین تکنیکال تایم این ست بروند. 
 
کولاکوویچ دست به یک تعویض زد و مجتبی میرزاجانپور را به جای عبادی‌پور به میدان فرستاد. این تعویض تغییری در روند بازی ایجاد نکرد. در دقایق پایانی ست رضا قرا برای زدن سرویس جانشین مسعود غلامی شد. 
 
ایتالیایی‌ها با استفاده خوب از توپ‌های برگشتی باز هم امتیاز کسب کردند. با این حال بازیکنان ایران اختلاف امتیاز ایجاد شده را در اواخر ست جبران کردند اما در نهایت این ست را با حساب 25 بر 22 ایتالیایی‌ها برنده شدند. 
 
ایران صفر – ایتالیا 3/شاگردان کولاکوویچ لیگ جهانی را با شکست آغاز کردند
 
**ست دوم: ایران 23– ایتالیا 25
 
نخستین امتیاز ست دوم را بازیکنان ایران بدست آوردند تا آغاز خوبی در این ست داشته باشند. مسعود غلامی در این ست به ترکیب تیم بازگشته بود. ایران در ابتدای ست 3 امتیاز اختلاف با ایتالیا ایجاد کرد و پیش افتاد. این برتری ادامه داشت و دو تیم در امتیاز 8 بر 5 به سود ایران به وقت استراحت فنی اول در ست دوم رفتند. 
 
در ادامه خطاهای فردی بازیکنان ایران موجب شد، دو تیم در امتیاز 9 برابر شوند و پس از آن کسب امتیاز دهم برای ایتالیا باز هم شاگردان کولاکوویچ را عقب انداخت. اختلاف یک امتیاز برتری ایتالیا کماکان ادامه داشت.
 
دومین وقت استراحت هم با برتری ایتالیا همراه بود و در ادامه ایتالیا با دفاع روی تور خوب و با استفاده از توپ گیری ضعیف ایران توانست اختلاف امتیازش را بیشتر کند.
 
در امیتاز 20 بر 18 به سود ایتالیا، فرهاد سال افزون بنا به صلاحدید کولاکوویچ جانشین سعید معروف شد. سرویس امیر غفور منجر به امتیاز 21 برای ایتالیا شد. معروف به بازی برگشت. معنوی‌نژاد به جای فرهاد قائمی به میدان آمد.
 
نتیجه بازی 23 بر 21 بود که بلنجینی تقاضای وقت استراحت کرد. نتیجه بازی23 بر 23 مساوی بود. روی یک رالی ایتالیا به امتیاز 24 رسید. در نهایت  25   بر 23 ایتالیا به پیروزی رسید تا در مجموع 2 بر صفر پیش بیفتد. 
 
ایران صفر – ایتالیا 3/شاگردان کولاکوویچ لیگ جهانی را با شکست آغاز کردند 
 **ست سوم: ایران 23 – ایتالیا 25
 
تیم ملی والیبال ایران ست سوم را هم بهتر از ایتالیا شروع کرد اما اختلاف سه امتیازی خود را خیلی زود از دست داد و در شرایطی که 3 بر صفر پیش بود نتیجه 4 بر 4 مساوی شد. دو تیم یک به یک امتیاز کسب می کردند. در امتیاز 8 بر 7 راهی اولین وقت استراحت فنی در ست سوم شدند.
 
پاس‌های سعید معروف تا این لحظه از ست سوم کمی بی‌دقت بود و شرایط را برای تیم ملی سخت کرده بود. با این حال ایران با یک امتیاز از ایتالیا پیش افتاد. اما باز هم در یک توپ برگشتی ایران امتیاز از دست داد و دو تیم 11 بر 11 مساوی شدند.
 
ایران در ادامه توانست با دو اختلاف امتیاز پیش بیفتد. 18 بر 16 برتری با شاگردان کولاکوویچ بود.این برتری ادامه داشت و تیم ایران  20 بر 17 ایران از حریفش پیش بود. دو امتیاز پیاپی از ایتالیا نتیجه را 20 بر 19 کرد.
 
کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کرد. نتیجه 20 بر 21 به سود ایران بود. خطای تور امیر غفور بازی را 21 بر 21 مساوی کرد. باز هم کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کرد. اما ایتالیا توانست از ایران پیش بیفتد و در آستانه پیروزی در این ست و این بازی قرار بگیرد. در نهایت ایتالیا در این ست با حساب 25 بر 22 به پیروزی رسید تا در نهایت برنده این دیدار شود.
 
ایران صفر – ایتالیا 3/شاگردان کولاکوویچ لیگ جهانی را با شکست آغاز کردند
 
تیم ملی والیبال ایران فردا در دومین دیدار خود از ساعت 19 و 30 به وقت ایران به مصاف تیم ملی برزیل خواهد رفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.