ایران صفر – آمریکا 3 / شکست شاگردان کولاکوویچ در آغاز هفته سوم + فیلم

تیم ملی والیبال ایران در آغاز هفته سوم لیگ جهانی مقابل تیم ملی آمریکا تن به شکست داد.
  روز نخست هفته سوم رقابت‌های لیگ جهانی ٢٠١٧والیبال، در کشور لهستان آغاز شد و تیم ملى والیبال کشورمان در نخستین گام به مصاف تیم ملی آمریکا رفت. 

 

 ایگور کولاکوویچ در ترکیب ابتدایی این بازی میرسعید معروف، امیر غفور، سید محمد موسوی، مسعود غلامی، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی و مهدی مرندی را به میدان فرستاد. 

ایران صفر – آمریکا 2 / بلندقامتان بازنده ست اول و دوم شدند

در تیم آمریکا نیز در آغاز مسابقه، ایلر ساندر، جندریک جفری، کریستینسون، پاچ، توری دیفالکو، دیوید اسمیت و اریک شوجی به میدان رفتند.
ملی پوشان والیبال کشورمان که هفته پیشین را با دو پیروزی و قبول یک شکست پشت سر گذاشته بودند به حضور در فینال امیدوار شدند، البته شاگردان کولاکوویچ، برای موفقیت در رسیدن به فینال نیاز به پیروزی در هر سه دیدار هفته سوم داشتند،  
 
دیدار دو تیم ایران و آمریکا از ساعت ۱۷ و ۱۵ به وقت محلی و ۱۹ و ۵۵ به وقت ایران در کشور لهستان آغاز شد.  

**ست اول: ایران 17 – آمریکا 25

تیم ملی والیبال ایران این ست را در شرایطی آغاز کرد که برتری با تیم امریکا همراه بود. آمریکایی‌ها از همان ابتدای ست در اکثر فاکتورها از ایران برتر بودند و همین برتری موجب شده بود اختلاف امتیازی ایجاد کنند. 

این اختلاف امتیاز تا پایان ست جبران نشد. با وجود اینکه کولاکوویچ چند بار دست به تعویض زد و در تلاش بود ترکیب تیم را با تغییراتی مواجه کند. 

تیم ایران در دریافت اول همانند خیلی از مسابقات دیگر نمایش خوبی نداشت و دفاع روی تور به ویژه دفاع روی تور کناری با مشکلاتی مواجه بود. غیبت عادل غلامی در این مسابقه کاملا محسوس بود و نکته قابل توجه بازگشت مجتبی میرزاجانپور که از ناحیه چشم مصدومیت داشت، به ترکیب ایران بود. 

در نهایت این ست با حساب 25 بر 17 به سود آمریکا تمام شد تا ایران بازی را تا اینجای کار یک بر صفر واگذار کرده باشد.
 
ایران صفر – آمریکا یک / بلند قامتان ایران، بازنده ست نخست شدند

**ست دوم: ایران 22 – آمریکا 25 

ست دوم را تیم ملی والیبال ایران بهتر اغاز کرد اما وقت استراحت فنی اول در امتیاز 8-5 به آمریکا رسید.

در امتیاز 11-10 دفاع خوب فرهاد قائمی و محمد موسوی روحیه بخش بود.

در ادامه تیم ها امتیاز به امتیاز و شانه به شانه پیش رفتند تا وقت استراحت فنی دوم در امتیاز 16-15 به سود ایران برگزار شد. 

امتیاز شانزدهم برای آمریکا همه چیز را مساوی کرد.  دو امتیاز متوالی از امریکا این تیم را پیش انداخت و موجب شد باز هم ایران برای جبران امتیاز تلاش کند.20 بر 18 برتری با امریکا بود. امیر غفور اختلاف امتیاز را به عدد یک کاهش داد. اما دفاع روی تور بد از بازیکنان ایران اجازه نمی‌داد نتیجه بازی مساوی شود. 

حملات سرعتی بازیکنان امریکا کار را برای ایران سخت کرده بود. ایران 24 بر 22 عقب بود که کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کرد. 

این وقت استراحت نتیجه بخش نبود و در نهایت ایران با حساب 25 بر 22 این ست را هم واگذار کرد و 2 بر صفر عقب افتاد.
 
ایران صفر – آمریکا یک / بلند قامتان ایران، بازنده ست نخست شدند

**ست سوم: ایران 28– آمریکا 30

تیم ملی والیبال ایران در همان ابتدای ست سوم نشان داد که در این مسابقه تا چه حد با تیمی که در تهران بازی می‌کرد چقدر متفاوت است. 

به نظر می‌رسید بازیکنان ایران انگیزه کافی ندارند و این شرایط موجب شده بود امریکا بتواند از فرصت استفاده کرده و از تیم ایران پیش بیفتد. 

هر دو تیم از لحاظ دفاع شرایط خوبی نداشتند و وضعیت ایران به مراتب بدتر از امریکا بود.امریکایی‌ها 10 بر 6 از ایران پیش بودند و بازیکنان ایران همچنان تلاشی برای رفع نقاط ضعف خود نداشتند. 

در دقایقی از بازی بازیکنان ایران تلاش کردند اختلاف امتیاز را کاهش دهند اما باز هم این امریکا بود که حاشیه امنیتش را حفظ می‌کرد. 16 بر 14 به سود امریکا بود که دو تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند. 

یک امتیاز از امیر غفور و یک امتیاز از مجتبی میرزاجانپور نتیجه را به تساوی کشاند. جان اسپروا، سرمربی امریکا تقاضای وقت استراحت کرد. در ادامه اما همچنان برتری با ایران بود. این تیم بر خلاف اوایل ست در ادامه این ست عالی عمل کرد. 

امریکا امتیاز را در 24 برابر کرد. بازی در این ست به یک ماراتن تبدیل شده بود و دو تیم امتیاز به امتیاز پیش می‌رفتند. 

در نهایت امریکا 30 بر 28 این ست را برد و سه بر صفر به پیروزی رسید.

ایران صفر – آمریکا ۲ / بلندقامتان بازنده ست اول و دوم شدند

تیم ملی والیبال ایران در ادامه مسابقات و در چارچوب هفته سوم پس فردا با تیم ملی والیبال لهستان دیدار خواهد کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.