اقدام عربستان در کشتن صیاد بوشهری آتش‌بازی در منطقه است

رئیس کمیته روابط خارجی کشته شدن صیاد بوشهری در تیراندازی از سوی گارد مرزبانی عربستان سعودی را آتش‌بازی در منطقه حساس کنونی دانست.

"مرتضی صفاری‌نطنزی" رئیس کمیته روابط خارجی در واکنش به کشته شدن صیاد بوشهری در تیراندازی از سوی گارد مرزبانی عربستان سعودی گفت: این گونه اقدامات در حقیقت آتش‌بازی در منطقه حساس کنونی است.

 

وی تصریح کرد: اهداف این کشورها مشخص است لذا ما نباید خود را درگیر بازی‌های آن‌ها کنیم اگرچه باید نسبت به این اقدام برخورد و موضع‌گیری مناسب داشته باشیم.

صفاری‌نطنزی تأکید کرد: منطقه امروز آبستن حوادث مختلفی بوده و باید کاملا حواسمان را جمع کنیم زیرا بسیاری دوست دارند ما را درگیر کارهایی کنند که به نفع ما نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اکنون نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود هستند اما ما و وزارت امور خارجه پیگیر این مسئله هستیم تا به تبع آن یک موضع‌گیری مناسب نسبت به این اقدام عربستان سعودی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اکنون عربستان سعودی در منطقه دچار شکست‌های پی در پی شده است، گفت: عربستان بعد از سفر ترامپ به این کشور گمان می‌کند موضع قوی پیدا کرده و خواهان کمی خودنمایی است اما نمی‌تواند با این‎گونه اقدامات پاسخ‌گوی شکست‌های خود در منطقه سوریه، یمن و... باشد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس خاطرنشان کرد: عربستان خود را درگیر مسائل پیچیده‌ای کرده که پاسخی برای آن ندارد لذا برای انحراف افکار عمومی مجبور است اقدامات ناخوشایندی از جمله برخورد با کشور قطر انجام دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.