برگزاری نخستین رزمایش نظامی ناتو در حوزه دریای بالتیک

در بحبوحه تنش ها میان ناتو و روسیه، مقامات ناتو از برگزاری نخستین رزمایش نظامی در حوزه دریای بالتیک خبر دادند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بحبوحه تنش ها بین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با روسیه، مقامات ناتو اعلام کردند این سازمان  با تمرکز بر دفاع از یک گذرگاه زمینی موسوم به «سووالکی گپ» (Suwalki Gap) به منظور تامین امنیت کشورهای عضو در حوزه دریای بالتیک، اولین رزمایش نظامی خود را برگزار کرد.

 

 این گذرگاه باریک در امتداد مرز لهستان به لیتوانی و درحدفاصل منطقه کاملا نظامی کالینگراد و بلاروس، متحد نزدیک کرملین واقع شده است.

کارشناسان نظامی هشدار دادند این منطقه پاشنه آشیل کشورهای شرقی ناتو است و کنترل بر آن می تواند از دسترسی این سازمان به سه کشور عضو در دریای بالتیک مانند استونی، لتونی و لیتوانی جلوگیری کرده و اعتبار ناتو را خدشه دار کند.

مسکو بارها هر گونه ادعای سرزمینی در این منطقه را رد و تاکید کرده بازسازی توان نظامی ناتو در منطقه بالتیک در نزدیکی مرزهای روسیه می تواند توازن قدرت دراین منطقه را به هم بزند.

رئیس جمهور لیتوانی روز دوشنبه اعلام کرد این رزمایش بر محور انتقال نیروهای عضو ناتو به گذرگاه سووالکی گپ از لهستان به داخل کشورش متمرکز شده و این یک پیام محکم در آمادگی و تعهد ناتو در جهت تامین امنیت این منطقه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.