نتانیاهو خطاب به محمود عباس: از مسموم کردن ذهن جوانان فلسطینی دست بکش!

نخست‌وزیر اسرائیل پیش از سفر دو فرستاده رئیس‌جمهور آمریکا به تل‌آویو و رام‌الله به شدت به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حمله لفظی کرد.

نتانیاهو خطاب به محمود عباس: از مسموم کردن ذهن جوانان فلسطینی دست بکش!

 پایگاه اینترنتی رای الیوم چاپ لندن در گزارشی نوشت: منابع سیاسی بلندپایه در تل آویو گفتند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این هفته دو تن از مشاوران ارشد خود را به اسرائیل و رام الله می فرستد تا اقدامات جدیدی را با هدف تحرک بخشیدن به مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطینی‌ها بررسی کنند.

 

این منابع افزودند انتظار می رود جرد کوشنر، مشاور ترامپ و داماد وی و همچنین جیسون گرین بلات، فرستاده آمریکا به خاورمیانه و مشاور ترامپ در مذاکرات بین المللی به خاورمیانه بیایند. گرین بلات دیروز وارد اسرائیل شد و انتظار می رود کوشنر فردا چهارشنبه به این منطقه بیاید.

پایگاه اینترنتی نیمه رسمی اسرائیلی «المصدر » به نقل از محافل آمریکایی در کاخ سفید گفت از زمانی که ترامپ در ماه گذشته از اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین دیدن کرد، مذاکرات پشت پرده ادامه دارد.

این پایگاه اینترنتی افزود انتظار می رود جرد کوشنر و گرین بلات دیدارهایی در اسرائیل و رام الله داشته باشند تا دیدگاههای مقامات اسرائیل و فلسطینی را درباره اولویتهای خاص آنها و اقدامات احتمالی آینده بشنوند.

این پایگاه اینترنتی به نقل از منابع اسرائیلی و فلسطینی افزود دولت آمریکا می خواهد از مواضع نتانیاهو و محمود عباس درباره نکات مهم یعنی مرزها، امنیت، آوارگان، قدس و شهرکها مطلع شود تا شکافها پر شود و درباره تدوین اصول برای از سرگیری مذاکرات تصمیم گیری کند.

در مقابل، این پایگاه اینترنتی اعلام کرد کاخ سفید هفته گذشته تلاش کرد حمایت سیاسی کنگره را برای طرح صلح ویژه ترامپ جلب کند. در این زمینه گرین بلات در واشنگتن با برخی از اعضاء کنگره و اعضاء سنا، نمایندگان سازمانهای یهودی به ویژه راستگرایان ملاقات کرد تا برای آنها توضیح دهد رئیس جمهور آمریکا قصد دارد چگونه «معامله نهایی» را آنگونه که منابع آمریکایی توصیف کردند، محقق سازد.

روزنامه هاآرتص به نقل از منابع بسیار بلند پایه در کاخ سفید ، نوشت سفر کوشنر تاکید بر اهمیت فراوانی است که ترامپ برای دستیابی به توافق صلح بین اسرائیل و فلسطینی‌ها قائل است. یک منبع بلند پایه در کاخ سفید به این روزنامه اسرائیلی گفت برای ترامپ اولویت نخست مهم است و ترامپ همواره به شدت باور دارد صلح بین طرفین ممکن است.

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پیشدستی کرد و قبل از سفر دو فرستاده آمریکا به منطقه به شدت به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حمله کرد.

باراک رافید، خبرنگار امور سیاسی روزنامه هاآرتص گفت نتانیاهو در صفحه شخصی خود در «توئیتر» به شدت به عباس حمله کرد و گفت وی اذهان جوانان فلسطینی را مسموم می کند.

نتانیاهو در این نوشته هایش گفت محمود عباس برای همه جهان چنین تعریف می کند که کودکان فلسطینی را برای صلح تربیت می کند اما این دروغ است.

نتانیاهو نوشت : «عباس از مسموم کردن اذهان جوانان فلسطینی دست بکش و آنها را برای صلح و نه برای تروریسم پرورش بده».

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.