حدیث امام علی (ع) درباره وفای به عهد

 هر روز یک حدیث از معصومین‌(ع) با مضامین دینی و اخلاقی

 

امام علی (ع) فرمودند:

و َإیاک ... اَن تَعِدَهُم فَتُتبِعَ مَوعِدَک بِخُلفِک ... فَاِنَّ الخُلفَ یوجبُ المَقتَ عِندَ اللّه‏ِ وَ النّاس.

بپرهیز از خلف وعده که آن موجب نفرت خدا و مردم از تو مى ‏شود.

 

(نهج البلاغه، نامه 53 )

شهید صیاد شیرازی یک الگوی ماندگار است

امیر سرتیپ آراسته:

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی گفت: شهید صیاد علاوه بر نظامیان برای مردم عادی نیز یک الگوی تمام عیار و ماندگار است.

  ادامه مطلب ...

تکرار اقدام تحریک‌آمیز و غیر‌حرفه‌ای امریکا در خلیج فارس

ناوتیپ ذوالفقار نیروی دریایی سپاه از تکرار اقدام تحریک‌آمیز و غیر‌حرفه‌ای آمریکایی‌ها در یک هفته گذشته در خلیج‌فارس خبر داد.

نزدیک شدن ناو هواپیمابر آمریکایی به ناو موشک انداز سپاه در خلیج فارس  ناوتیپ ذوالفقار منطقه‌ چهارم نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با گذشت چند روز از اقدام تحریک‌آمیز یک رزم‌ناو امریکایی در شمال خلیج فارس که با شلیک دو گلوله‌ هوایی برابر شناور گشتی نیروی دریایی سپاه صورت پذیرفت، شناورهای امریکایی این‌بار در منطقه‌ میانی خلیج فارس اقدام مشابهی را مرتکب شدند.

  ادامه مطلب ...

آیا آمریکا خطر درگیری نظامی با ایران را به جان خواهد خرید؟

پایگاه خبری اسپوتنیک در مطلبی، احتمال وقوع درگیری نظامی میان ایران و آمریکا را بررسی کرد.

، اسپوتنیک در مطلبی نوشت: شرایط کنونی در خلیج فارس، روابط پر‌تنش میان ایران و آمریکا را نیز تشدید کرده است. واشنگتن به طور فزاینده حضور نیروهای نظامی خود در این منطقه را افزایش داده است و با این اقدامات، ایران را به اتخاذ تصمیم‌های سرسختانه در پاسخ به آن، تحریک کرده است.

  ادامه مطلب ...

ترامپ تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی را امضا می‌کند

کاخ سفید اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی را امضا کند.

 شبکه خبری فاکس نیوز در پیامی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: کاخ سفید اعلام کرده است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی را امضا می‌کند.

ادامه مطلب ...

آمریکا می‌خواهد ایران را ناقض برجام معرفی کند/طرف مقابل کُری بخواند واکنش تندی نشان می‌دهیم

معاون اول رئیس جمهور گفت: مهمترین هدف آمریکا از تندروی‌های اخیر این است که ایران را ناقض برجام معرفی کند.

آمریکا می‌خواهد ایران را ناقض برجام معرفی کند/طرف مقابل کُری بخواند واکنش تندی نشان می‌دهیم اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور  در نشست مشترک اعضای شورای ملی گفتگو دولت و بخش خصوصی که امروز شنبه هفتم مرداد ماه در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات بزرگ و شکوهمندی را  پشت سر گذاشتیم و باید به نیاز جدی جامعه و مطالبات گسترده قشرهای مختلف در جریان انتخابات توجه جدی کرد.

  ادامه مطلب ...

ششمین دوره مسابقات رهگیری هوایی پایان یافت

با معرفی نفرات برتر:

ششمین دوره مسابقات رهگیری هوایی و مدیریت آنی صحنه افسران کنترل و شکاری در منطقه پدافند هوایی شهدای سوباشی با معرفی نفرات برتر پایان یافت.

  ادامه مطلب ...

وزارت امور خارجه با پیش‌نویس مجلس درباره اقدامات آمریکا موافق است/ پاسخ محکم ایران به اقدامات آمریکا

رییس ستاد پیگیری برجام گفت: وزارت امور خارجه با پیش‌نویسی که دوستان در کمیسیون امنیت ملی تهیه کردند کاملا موافق است.

 وزارت امور خارجه با پیش نویس مجلس درباره اقدامات آمریکا موافق است سیدعباس عراقچی  رییس ستاد پیگیری برجام و معاون حقوقی وزیر امور خارجه در حاشیه نشست فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزارت امور خارجه با پیش‌نویسی که دوستان در کمیسیون تهیه کرده بودند، کاملا موافق است و نیاز است که در مقابل حرکات خصمانه و خبیثانه آمریکا به خصوص به خاطر آثاری که در اجرای برجام می‌گذارد و منافع جمهوری اسلامی ایران از این توافق را کاهش می‌دهد اقدام مقتضی صورت گیرد.

  ادامه مطلب ...