اجبار چینی‌ها برای نصب نرم‌افزار جاسوسی روی موبایل مسلمانان

استان خودمختار شینجیانگ مسلمانان منطقه را مجبور به نصب نرم افزار جاسوسی بر روی موبایلشان کرد.

اجبار چینی‌ها برای نصب نرم افزار جاسوسی بر روی موبایل مسلمانان+ سندفعالیت های جاسوسی و سرقت اطلاعات از کاربران موبایل و اینترنت مساله ای است که بسیاری از دولت های جهان برای رسیدن به اهدافشان آن را انجام می دهند و این امر معمولا به صورت نامحسوس انجام می شود، اما اتفاق جدید و شگفت انگیز، جاسوسی علنی استان خود مختار چین از کاربران موبایلی است.

 

مقامات استان خودمختار شین جیانگ که مسلمانان بسیاری در آن زندگی می کنند مردم این منطقه را مجبور کرده تا نرم افزاری نظارتی را روی موبایل خود نصب کنند. آنها در غرب چین اعلام کرده اند، هر فردی از این دستور اجباری سرپیچی کند 10 روز در زندان بازداشت خواهد بود.

اپلیکیشنی که مقامات این استان نصب آن را اجباری کرده اند  Jinwang نام دارد. این نرم افزار به صورت هوشمند تمامی مطالب از جمله عکس و ویدئو و اسنادی را که با تروریسم یا فعالیت های غیرمجازی دینی در ارتباط باشد را شناسایی خواهد کرد و در صورت یافتن چنین مطالبی به کاربران برای حذف آن هشدار می دهد.

از دیگر دسترسی های این اپلیکیشن می توان دسترسی به سابقه چت ها در شبکه های اجتماعی، اطلاعات سیمکارت افراد، اطلاعات وای فای و ... اشاره کرد که مستقیما به سرورهای دولتی ارسال می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.