احادیثی درباره شب قدر

احادیث درباره شب قدر از اعمالى که در طول سال، مخصوصا شب‌هاى مبارک رمضان و به خصوص در شب قدر بدان سفارش شده است، احیا و شب زنده‏ دارى است.

  ادامه مطلب ...

سفارش امام علی‌(ع) در مورد رسیدگی به امور حاجیان

امام علی‌(ع) خطاب به فرماندار مکه فرمودند: به مردم مکه فرمان ده تا از هیچ زائری در ایام حج اجرت مسکن نگیرند که خداوند سبحان فرمود: عاکف و بادی در مکه یکسانند.

سفارش امام علی‌(ع) در مورد رسیدگی به امور حاجیانامام علی (ع) در نامه 67 کتاب شریف نهج‌البلاغه به قثم بن عباس فرماندار شهر مکه در مورد رسیدگی به امور حاجیان در ایام حج می‌فرماید: حج را براى مردم بر پاى دار و ایام الله را به یادشان آور و هر بامداد و شامگاه برایشان به مجلس بنشین و کسى را که در امرى فتوا خواهد، فتوا ده. نادان را علم بیاموز و با عالم مذاکره کن. میان تو و مردم، پیام‌رسانى جز زبانت و حاجبى جز رویت نباشد. هیچ نیازمندى را از دیدار خود باز مدار. زیرا اگر در آغاز از درگاه تو رانده شود و سپس  نیاز او برآورى، کس تو را نستاید.

  ادامه مطلب ...

فروع دین را نام ببرید

در اصطلاح دین اسلام فروع دین را بر مسائلی اطلاق می کنند که به عمل و عبادات مربوط است.

کدام اعمال جزو فروع دین هستند؟
 اصول دین و فروع دین دو اصطلاح معروفی هستند که از عقاید بنیادی دین اسلام محسوب می‌شوند.

  ادامه مطلب ...

مراکز دولتی در روزهای 19 و 23 رمضان با دو ساعت تأخیر آغاز به کار می کنند/ گزارش وزرای اطلاعات و کشور درباره حوادث تروریستی اخیر

با توجه به فرا رسیدن ‏شب های قدر و سوگواری مولای متقیان حضرت علی(ع)، مطابق سنوات گذشته زمان شروع به کار کلیه وزارتخانه ها، سازمان ‏ها، شرکت ها و مؤسسات دولتی در سراسر کشور در روزهای نوزدهم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان با دو ساعت تأخیر ‏آغاز می شود‎.

هیأت وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور اعلام کرد با توجه به فرا رسیدن شب‌های قدر و سوگواری مولای متقیان حضرت علی(ع)، مطابق سنوات گذشته زمان شروع به کار کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات دولتی در سراسر کشور در روزهای نوزدهم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان با دو ساعت تأخیر آغاز می‌شود.

  ادامه مطلب ...

ترامپ درباره اقدام تروریستی تهران با سعودی‌ها گفتگو کرده‌ بود

مشاور ریاست مجلس در امور بین‌الملل گفت: اخباری وجود دارد که نشان می‌دهد در سفر ترامپ به منطقه گفتگویی‌هایی در این رابطه با سعودی‌ها انجام شده است.

برخی اخبار حکایت از گفتگوی ترامپ و سعودی‌ها درباره حادثه تروریستی تهران داردحسین امیرعبداللهیان مشاور ریاست مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای ترور مجلس و حرم مطهر در جمع خبرنگاران درباره دست‌های پشت پرده اقدام تروریستی تهران گفت: باید منتظر اظهار نظر دستگاه‌های امنیتی و اعلام نظر کارشناسی آن‌ها درباره اقدام تروریستی مجلس و حرم مطهر باشیم.

  ادامه مطلب ...

چرا ادواردو آنیلی به ثروت افسانه‌ای پدرش پشت کرد؟/ راز قتل مالک لامبورگینی و فراری و باشگاه یوونتوس چیست؟

شهید ادواردو آنیلی فرزند سناتور جیانی آنیلی، میلیاردر ایتالیایی است.

به مناسبت سالروز تولد شهید ادواردو آنیلی در این گزارش به بخش‌هایی از زندگی وی می‌پردازیم.

  ادامه مطلب ...

ایران 3 – آرژانتین 2 / ولاسکو مقابل شاگردان سابقش زانو زد + تصاویر

دیدار تیم های ملی والیبال ایران و آرژانتین در لیگ جهانی والیبال با برتری 3 بر 2 به سود شاگردان کولاکوویچ به پایان رسید.

 آخرین دیدار تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم لیگ جهانی 2017 مقابل تیم ملی آرژانتین برگزار شد.

  ادامه مطلب ...

واردات گوشت به بهانه افزایش قیمت/ساماندهی بازار گوشت به کدام سو می‌رود؟

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: واردات گوشت به بهانه افزایش قیمت ضربه مهلکی به تولید داخل وارد می‌نماید، چرا که قیمت دام زنده تغییری نیافته و تنها برخی سودجویان اقدام به افزایش قیمت نموده‌اند.

ساماندهی بازار گوشت به کدام سمت و سو می رود؟/صادرات دام زنده همچنان ممنوع است
 طی چند ماه اخیر قیمت گوشت در برخی قصابی‌ها از مرز ۵۰ هزارتومان عبور کرد که فعالان امر سودجویی برخی مغازه داران و فروشندگان را دلیل اصلی نوسانات قیمت دانستند.

  ادامه مطلب ...

پشتیبانی از اقدامات حفاظتی روسای جمهور قبل با نهاد ریاست جمهوری است

دراطلاعیه روابط عمومی سپاه حفاظت انصارالمهدی تاکید کرد: اساسا "پشتیبانی "از اقدامات حفاظتی روسای جمهور قبل با نهاد ریاست جمهوری است.

پشتیبانی از اقدامات حفاظتی روسای جمهور قبل با نهاد ریاست جمهوری است به نقل از سپاه نیوز، در پی انتشار خبری مبنی بر تخلیه ساختمان محافظان محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق و طرح برخی موضوعات خلاف واقع در آن، روابط عمومی سپاه حفاظت انصار المهدی (عج) در اطلاعیه ای اعلام کرد: بعد از فرمان حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) در خصوص حفاظت از شخصیت های نظام و همچنین اماکن حساس و حیاتی کشور، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تمام توان این وظیفه سنگین را برعهده گرفت و با عنایات خداوند متعال و توجهات حضرت ولی عصر (عج) تا به امروز در این زمینه شکست حفاظتی نداشته است.

  ادامه مطلب ...

سندرز: ما امروز بدترین و خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا را در کاخ سفید داریم

نامزد انتخابات گذشته ریاست جمهوری آمریکا دونالد ترامپ را بدترین و خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ این کشور توصیف کرد.

سندرز: ما امروز بدترین و خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا را در کاخ سفید داریم
به نقل از ای پی تی ان، «برنی سندرز» یکی از نامزدهای حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته این کشور گفت ما امروز بدترین و خطرناک ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا را در کاخ سفید داریم. سندرز گفت نباید فراموش کنیم که رهبری کنگره و سنای آمریکا هم در اختیار جناح راست و افراطی قرار گرفته است.

  ادامه مطلب ...

اعمال شب‌ های قدر

اعمال شب‌هاى قدر بر دو نوع است؛ یکى آن‌ که در هر سه شب باید انجام داد و دیگر آن‌هایی که مخصوص هر شب است.

اعمال شب های قدر شب قدر همان شبى است که در تمام سال شبى به خوبى و فضیلت آن نمى‌رسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه و در آن شب تقدیر امور سال مشخص مى‌شود.  اعمال شب‌هاى قدر بر دو نوع است؛ یکى آن‌که در هر سه شب باید انجام داد و دیگر آن‌هایی که مخصوص هر شب است.

  ادامه مطلب ...

ما خواهان نابودی کامل داعش هستیم تا به گروه تروریستی دیگری تبدیل نشود/ نخستین تشکر را از آیت‌الله سیستانی به‌عمل می‌آورم

ما خواهان نابودی کامل داعش هستیم تا به گروه تروریستی دیگری تبدیل نشود/ نخستین تشکر را از آیت‌الله سیستانی به‌عمل می‌آورم ابومهدی المهندس جانشین فرمانده حشدالشعبی عراق اعلام کرد: تلاش ما بر این است که داعش به‌طور کامل ریشه‌کن و نابود شده و به گروه تروریستی دیگری تبدیل نشود، زیرا در گذشته این القاعده بود که به‌ گروه تروریستی داعش تبدیل شد.

  ادامه مطلب ...